فونیکسریمکسبهتام

نسل سوم خودرو خورشیدی ' غزال ' به اصفهان رسید

عصر خودرو- خودرو خورشیدی غزال ۳ که حرکت خود را از بندرانزلی به مقصد خلیج فارس آغاز کرده است، دوشنبه شب به اصفهان رسید.

نسل سوم خودرو خورشیدی ' غزال ' به اصفهان رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، این خودرو خورشیدی که از نسل سوم خودروهای خورشیدی ساخته شده توسط دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران می باشد، با شعار ' دریای خزر تا خلیج فارس؛ یک راه طولانی، یک غزال بی باک ' حرکت خود را آغاز کرده است.
    ' مجید روشن فر ' یکی از دانشجویان گره اجرا کننده این طرح، هدف از حرکت خودرو خورشیدی از دریای خزر تا خلیج فارس و توقف این خودرو در شهرهای مسیر را آشنا کردن مردم ایران با نسل سوم خودرو خورشیدی ساخته شده به دست دانشجویان ایرانی اعلام کرد.
    وی همچنین ترغیب دیگر دانشجویان و دانشگاههای کشور به طراحی و تولید این نوع خودروها و وسائل نقلیه پاک را از دیگر اهداف اجرای این طرج بیان کرد.
    به گفته روشن فر، ساخت این نوع خودرو از سال 83 در دانشکده فنی دانشگاه تهران آغاز شد و تاکنون سه نسل از این خودروها توسط دانشجویان دانشگاه تهران ساخته شده است.
    به گفته وی نسل های اول و دوم خودروهای خورشیدی ساخته شده توسط دانشگاه تهران، دارای یک موتور و سه چرخ با ظرفیت یک سرنشین بود اما در نسل سوم، خودرو یاد شده با چهار چرخ ، دو موتور و با ظرفیت دو سرنشنین ساخته شده است.
    این دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه خودرو خورشیدی یاد شده دارای 438 کیلوگرم وزن و جنس بدنه و شاسی آن از فیبر کربن و چوب بالسا ، سیستم تعلیق آن از جنس آلومینیوم سری هفت هزار می باشد.
    این خودرو با 12 ساعت قرار گرفتن در زیر نور خورشید قادر است 450 کیلومتر مسافت را با سرعت 40 کیلومتر در ساعت طی کند.
    حداکثر سرعت خودرو خورشیدی غزال سه 160 کیلومتر در ساعت می باشد.
    بازیابی توان ( شارژ ) این خودرو توسط نیروی برق از دیگر مزایای خودرو خورشیدی غزال سه می باشد و با اتصال باطری آن به برق شهری در مدت پنج ساعت و 30 دقیقه، خودرو قادر است مسافت 450 کیلومتری را با سرعت 40 کیلومتر طی کند.
    خودرو خورشیدی غزال سه در سال 2015 در مسابقات خودروهای خورشیدی استرالیا شرکت کرده و مسابقات پیست و مسافت به ترتیب در رده های سوم و هفتم دست یافته است.
    مسابقات خودروهای خورشیدی استرالیا هر دو سال یکبار برگزار می شود که در سال گذشته میلادی 42 تیم از 25 کشور جهان در آن شرکت کردند.
    خودرو خورشیدی غزال سه که حرکت خود را از بندرانزلی آغاز کرده است قرار است با عبور از استان های گیلان، قزوین، تهران، قم، اصفهان ، یزد ، شیراز و بوشهر و هزمرگان روز دوم مرداد در جزیره کیش توقف کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو