فونیکسریمکسبهتام

اولین سود هر سهم سال آینده پارس خودرو ۱۴۶ ریال پیش بینی شد

عصر خودرو : شرکت ۲۰۰ میلیارد تومانی پارس خودرو اولین سود هر سهم سال مالی آینده را ۱۴۶ ریال پیش بینی کرد.

اولین سود هر سهم سال آینده پارس خودرو ۱۴۶ ریال پیش بینی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از فارس، شرکت پارس خودرو که دارای سرمایه اسمی 200 میلیارد تومانی است اولین پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به 29 اسفند 90 را 146 ریال به طور خالص اعلام کرد. این شرکت برای سال مالی جاری 322 و سپس 148 ریال سود پیش بینی کرده است.
    براساس این گزارش، پیش بینی عملکرد سال مالی آینده در مقایسه با پیش بینی عملکرد سال مالی جاری به ترتیب فروش 27 درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 29 درصد افزایش، سود عملیاتی 17درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات یک درصد کاهش نشان می دهد.
    این شرکت دلایل عمده تغییرات را تغییر ترکیب فروش و افزایش سهم محصولات رنو در سبد محصولات ، افزایش هزینه های خدمات پس از فروش و حق الزحمه نمایندگی ها و افزایش هزینه های مالی عنوان کرده و عنوان داشته افزایش سهم محصولات رنو در ترکیب فروش ناشی از تغییرات ترکیب فروش و همچنین افزایش نسبی بهای اقلام قیمت تمام شده (عمدتا ناشی از افزایش نرخ ارز ) است.
    همچنین شرکت پارس خودرو به سازمان بورس و سهامداران خود اعلام کرده هیئت مدیره در نظر دارد 80 درصد از سود عملکرد سال 90 را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی پیشنهاد کند.
    کرمان موتوراکستریم