فونیکسریمکسبهتام

مطالبات ۳۰۰میلیارد تومانی صنعت تایر

عصر خودرو- پرداخت بخشی از مطالبات معوقه قطعه‌سازان در حالی مطرح می‌شود که بیش از ۳۰۰میلیارد تومان مطالبات مربوط به صنعت تایر است.

مطالبات ۳۰۰میلیارد تومانی صنعت تایر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، در این مدت نیز میزان مطالبات تولیدکنندگان تایر از خودروسازان تغییری نکرده و همچنان صنعت تایر، مطالبات بسیار سنگینی از خودروسازان دارد.
    هرچند خودروسازان با پرداخت‌هایی که در این مدت داشتند، مانع افزایش مطالبات بیش از ارقام گذشته شدند اما این روند در حالی است که شرکت‌های تولیدی تایر به طور مستمر و بر اساس سفارش‌ها، کالاهای مورد درخواست را به خودروسازان تحویل می‌دهند. با این حال و با وجود افزایش نیافتن مطالبات گذشته تایرسازان، خودروسازان تاکنون در پرداخت‌ها روزآمد نشده و متناسب با تحویل‌هایی که در این مدت داشته‌اند، پرداختی به فعالان صنعت تایر نداشته‌اند. البته عنوان این نکته ضروری است که خودروسازان در این مدت و با همراهی تولیدکنندگان تایر و ارائه ضمانتنامه‌هایی به بانک‌ها، شرایط و تمهیداتی را برای حمایت نقدینگی از صنعت تایر فراهم کرده‌اند.
    با وجود شرایط نامساعدی که امروز بر تولید و بازار تایر حاکم است همچنان سهم چینی‌ها در بازار داخل به شدت رو به افزایش است به‌طوری‌که چینی‌ها هم‌اکنون بازار تایر را همچون سایر کالاها در اختیار خود گرفته‌اند.
    در چنین شرایطی کمتر شاهد وجود تایرهای اروپایی یا ژاپنی در بازار داخل هستیم و بیشتر تایرهای چینی با درجه‌های مختلف کیفی در حال خرید و فروش هستند. آنچه در وضعیت فعلی درباره وضعیت بازار تایر باید عنوان کرد این است که بازار تایر امروز نسبت به 6 ماه گذشته شرایط بهتری دارد اما این موضوع بدین معنی نیست که بازار تایر از رکود خارج شده است.

    مصطفی تنها - سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط