فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی انجمن صنعت تایر:

کاهش تعرفه واردات تایر سواری، بازار را در اختیار چینی‌ها قرار می‌دهد

عصر خودرو- سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: در صورتی که تعرفه واردات تایرهای سواری از ۴۰ درصد کنونی به پنج درصد کاهش یابد، تنظیم بازار این کالا در عمل در اختیار چینی‌ها قرار خواهد گرفت.

کاهش تعرفه واردات تایر سواری، بازار را در اختیار چینی‌ها قرار می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،  «مصطفی تنها» افزود: در شرایط سخت کنونی که تامین ارز مواد اولیه، ماشین‌آلات و غیره تولید تایر به دشواری انجام می‌شود، شاهدیم مسئولان به جای حمایت از تولید داخل، به فکر توسعه واردات هستند.

    به گفته این مقام صنفی، اینکه وزارت صنعت در این شرایط حامی واردات شده، جای تعجب و سوال دارد.

    اشاره وی به نامه ای است که در روزهای گذشته از سوی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت تهیه و به دفتر وزیر ارسال شده که در آن کاهش تعرفه تایرهای سواری درخواست شده است. این نامه از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

    هرچند هنوز موضوع یاد شده در کارگروه تنظیم بازار مطرح نشده و مطابق شنیده‌ها جلسه تنظیم بازار قرار است هفته آینده برگزار شود، اما سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران می‌گوید: مشکل تولید تایر سواری چیست که چنین تصمیماتی راجع به آن اتخاذ می شود؟

    وی معتقد است ستاد تنظیم بازار برای رفع مشکلات بازار راهی جز واردات بلد نیست و این رویه سال گذشته در خصوص تامین تایرهای سنگین نیز دیده شد که در نهایت شاهد بودیم تایر از هر نوعی در بازار وارد شد، به طوری که حتی انجمن واردکنندگان تایر نیز به مخالفت با پرداخت ارز 4200 تومانی به واردکنندگان پرداخت.

    تنها ادامه داد: برخی شرکت‌های داخلی برای تولید سالیانه 300 هزار حلقه تایر سنگین درخواست 20 میلیون دلار ارز داشتند، اما به آنها اختصاص نیافت، این در حالی است که برای واردات این نوع تایرها ارز 4200 تومانی تخصیص یافت.

    سخنگوی انجمن صنعت تایر یادآور شد: به طور نمونه در مقایسه با پنج ماهه پارسال 22 درصد رشد تولید تایر پرایدی ملاحظه می‌شود، این در حالی است که بیشترین اختلاف قیمت بازاری و نرخ کارخانه ای را در همین تایر شاهد هستیم.

    وی اضافه‌کرد: به جای اینکه مشکلات بازار و توزیع تایر را بررسی کرده و ببینیم منافع چه فرد یا افرادی درگیر آن است، با باز کردن درهای واردات، ارز کشور را در اختیار کارگران چینی قرار می دهیم.

    به گزارش ایرنا، در چهار ماهه اول امسال 12 میلیون و 359 هزار و 415 حلقه انواع تایر در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش چهار درصدی نشان می‌دهد.

    میزان تایرهای تولید شده در این مدت 73 هزار و 858 تن بود که در مقایسه با پارسال افت 15 درصدی داشته است.

    پارسال 201 هزار و 800 تن لاستیک خودرو در کشور تولید شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو