فونیکسریمکسبهتام

اولین کتابخانه سیار شهری اردبیل راه‌اندازی شد

عصر خودرو- با حضور مسئولان کشوری و استانی و با هدف ارتقا فرهنگ مطالعه اولین کتابخانه سیار شهری در استان اردبیل راه‌اندازی شد.

اولین کتابخانه سیار شهری اردبیل راه‌اندازی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح اولین کتابخانه سیار شهری اردبیل همکاری شهرداری و کانون پرورش فکری را قابل توجه دانست و به ضرورت تکرار اجرای این طرح تأکید کرد.

    حسین علیجانی با بیان اینکه وظیفه شهرداری‌ها صرفاً عملیات عمرانی و زیباسازی عمران شهری نیست، اضافه کرد: شهرداری به لحاظ کارکرد فرهنگی می‌تواند حتی در حوزه فرهنگی نیز نیازمندی‌های شهروندان را تأمین کند.

    وی افزود: به دلیل اینکه ادبیات و هنر زبان ماندگاری دارد شهرداری می‌تواند با بهره‌گیری از این ظرفیت نسبت به تربیت شهروندان و ارتقا مؤلفه‌های فرهنگی شهرنشینی اقدام کند.

    مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأکید کرد: در واقع تربیت صحیح شهروندان تأثیر مستقیم در حفظ داشته‌های شهری و سرمایه شهری دارد و نفع آن متوجه خود شهرداری‌ها است.

    در این مراسم همچنین رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل نیز به هدف از راه‌اندازی کتابخانه سیار را کمک به ارتقا سطح مطالعه در جامعه دانست.

    بابک پورپناهی با تأکید به اینکه مناسب‌ترین نقطه آغاز تربیت صحیح از گروه سنی کودک است، اضافه کرد: این کتابخانه در نظر دارد با ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان به ارتقا سطح فرهنگی جامعه کمک کند.

    وی افزود: اتوبوس کتابخانه توسط شهرداری اردبیل تأمین شده و خروجی کتابخانه سیار ارزیابی می‌شود.

    به گفته پورپناهی در صورتی که این طرح خروجی مطلوبی داشته باشد در ادامه شهرداری تمایل به توسعه و افزایش تعداد اتوبوس‌ها دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط