فونیکسریمکسبهتام

جابه‌جایی روزانه یک میلیون مسافر با اتوبوس در پایتخت

عصر خودرو- معاون فنی شرکت حمل‌ و نقل اتوبوسرانی تهران گفت: از شهریور تا مهر امسال در ۲ ماه، ۲۴۳ دستگاه اتوبوس دولتی و ۵۵۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی، بازسازی و بهسازی شده است.

جابه‌جایی روزانه یک میلیون مسافر با اتوبوس در پایتخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا؛ بهنام سعادت‌خانی  با بیان اینکه در حال حاضر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دارای 4868 ایستگاه و 57 پایانه شهری است، اظهار کرد: تعداد خطوط اتوبوسرانی در پایتخت، 203 خط است که مجموع طول این خطوط 2666 کیلومتر است و در دسترس مردم قرار دارد. میانگین جابه جایی مسافران این اتوبوس‌ها، روزانه حدود یک میلیون نفر می‌باشد.

    وی در مورد بازسازی و بهسازی اتوبوس‌ها با تاکید بر اینکه فرآیند نگهداری، بهسازی و تعمیر اتوبوس‌ها، به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، گفت:  آمار روزانه تعداد بازسازی و بهسازی اتوبوس ها در این شرکت بستگی به سطح بازسازی‌ها دارد، اما بر اساس زمانبندی، باید تا پایان امسال 800 دستگاه اتوبوس دولتی (دوکابین) و 600 دستگاه اتوبوس تک کابین متعلق به بخش خصوصی بازسازی شود.

    سعادت خانی ادامه داد: از شهریور سال جاری تا مهر امسال، 243 دستگاه اتوبوس ملکی (دولتی) و 550 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی، بازسازی و بهسازی شده است و در مورد اتوبوس های تک کابین نیز باید اعلام کنم که  به بخش خصوصی یارانه‌ جهت بازسازی اتوبوس ها داده شده که اتوبوس‌های تک کابین این بخش را بازسازی ‌کنند.


    معاون فنی اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه بازسازی‌ها در سه سطح با توجه به نظر کارشناسی صورت می گیرد، توضیح داد: سطح یک شامل اورهال تمام قسمت‌های فنی داخل اتوبوس همچون موتور، ‌گیربکس و سایر قطعات مکانیکی و ... است. سطح دو شامل بازسازی اتاق و بدنه بوده و سطح سه شامل بدنه داخلی، روشنایی، صندلی و کلیه تجهیزات داخل کابین است و  سعی می‌کنیم اتوبوسهایی که برای تعمیرات به شرکت آورده می شوند، ظرف صبح تا بعدازظهر رفع نقص شوند. اگر اتوبوس نیاز به قطعه جدید داشته باشد، تعمیرات بیشتر از 24 ساعت طول خواهد کشید؛ در غیر این صورت فرآیند تعمیرات همان روز انجام می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو