فونیکسریمکسبهتام

ایساکو خطر استفاده از قطعات تقلبی را گوشزد می‌کند

عصر خودرو- در کشور ما عدم حساسیت نسبت به کپی‎‌رایت باعث ایجاد معضلات بزرگی شده است که گاه دامن برخی صنایع داخلی را نیز گرفته است. بازار لوزام یدکی خودرو یکی از بازارهاییست که قطعات بی‌کیفیت و تقلبی در آن رواج بسیاری یافته و این موضوع مشکلاتی زیادی را چه برای خریداران و چه شرکت‌های خدمات پس از فروش ایجاد کرده است.

ایساکو خطر استفاده از قطعات تقلبی را گوشزد می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ام بی ای نیوز ، بازار لوزام یدکی خودرو یکی از بازارهاییست که قطعات بی‌کیفیت و تقلبی در آن رواج بسیاری یافته و این موضوع مشکلاتی زیادی را چه برای خریداران و چه شرکت‌های خدمات پس از فروش ایجاد کرده است.

    استفاده از قطعات اصلی و با‌کیفیت و ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید این کالاها همواره از اهمیت زیادی برای خودروسازان برخوردار بوده و چالش بزرگی برای آنها محسوب می‌شده است. تهیه و توزیع قطعات که تنها بخشی کوچک از فعالیت‌های خدمات پس‌از‌فروش است، می‌تواند سود خوبی را برای شرکت‌های خودروسازی در‌بر داشته باشد. از همین رو این شرکت‌ها برای انحصار بازار کالا و خدمات مرتبط با خودروهای تولید خود به دنبال راه‌حل‌های متفاوتی رفته اند از جمله استفاده از بیزینس مدل "سیستم خدمت-محصولی" MPSS که برای نمونه توسط BMW در پروژه‌ای تحت عنوان BMW's DriveNow مورد استفاده قرار گرفت.

    اما یکی از بهترین و پربازده‌ترین فعالیت‌هایی که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد استفاده از راه‌حل‌های ارتباطی است. توجه به این موضوع باعث شده که کمپین‌های زیادی را منحصرا در ارتباط با این موضوع ‌از طرف خوروسازان قدرتمندی نظیر VW، BMW، BENZ، AUDI و... شاهد باشیم که در زیر تعدادی از آن ها را می‌بینیم.

    شرکت ایساکو تهیه و توزیع‌کننده قطعات و لوزام یدکی ایران خودرو نیز از اواسط ماه گذشته اقدام به راه‌اندازی کمپینی در همین ارنباط و برای هشدار به مصرف‌کنندگان برای عدم استفاده از کالای تقلبی و ترغیب آن‌ها به خرید کالای اصل، کرده است. طبق گفته‌های مرتضی مرادی، مدیر روابط عمومی شرکت ایساکو، از چند ‌سال قبل ایساکو اقدامات متعددی در راستای جلوگیری از ترویج استفاده از قطعات بی‌کیفیت و تقلبی انجام داده است که از آن جمله پلمپ کردن برخی از تولیدی‌های جعلی از طریق تنظیم شکایت و همکاری نیروی انتظامی، طراحی بسته‌بندی متفاوت برای محصولات این شرکت، استفاده از هولوگرام بر روی بسته‌بندی‌ها و ... بوده است اما انجام این فعالیت‌ها نیز به اندازه‌ی کافی موثر نبوده و جدال بین این شرکت و تولید کننده‌های قطعات تقلبی وارد فاز جدیدی شده است.

    مرادی در این ارتباط گفت: برخی تولید کننده‌های قطعات جعلی با همسان‌سازی بسته‌بندی قطعاتشان با بسته‌بندی‌های ایساکو اقدام به فریب مشتری می‌کنند برخی دیگر پا فراتر گذاشته و اقدام به استفاده از هولوگرامی مشابه هولوگرام ایساکو کرده اند که توانایی خریدار برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن قطعه را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است. چالش ما از این جا شکل گرفت و در نهایت ما بدین نتیجه رسیدیم که می‌بایست مصرف‌کنندگان را به خرید از فروشگاه‌های ایساکو و نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو ترغیب کنیم تا از این طریق احتمال خرید کالای تقلبی را به حداقل برسانیم. با تعریف صورت مساله در داخل شرکت با استفاده از افراد داخلی در بخش مدیریت روابط عمومی شرکت اقدام به برنامه‌ریزی و طراحی کمپینی در این ارتباط کردیم که هم اکنون شاهد آن هستید.

    مدیر روابط عمومی ایساکو در ارتباط با نحوه اجرای این کمپین گفت: تعدادی گرافیست در داخل شرکت و تعدادی هم در بیرون از شرکت با ما همکاری می‌کنند. پس از تعریف مساله و ارائه بریف ما از آن‌ها می‌خواهیم که آرت‌ورک هایشان را برای ما بفرستند. با امتیاز دادن به هر اثر یک یا چند تا از میان آنها انتخاب می‌شود و برای اجرا به روی رسانه‌های مورد نظر می‌رود که در این پروژه ما استفاده از رسانه‌های چاپی از قبیل روزنامه و مجله و همچنین بیلبورد را در دستور کار قرار دادیم. دو نوع آرت ورک انتخاب شدند یک سری با زمینه‌ی زرد که از ترکیب یک جانور وحشی با یک قطعه به وجود آمده بودند که پیام خطرناک بودن اجناس بی کیفیت و تقلبی را در بر داشتند و دسته‌ی دوم با زمینه‌ی آبی که در ارتباط با شباهت قطعات تقلبی با اصلی بودند که در این آثار واژه اصل با سین باعث جلب توجه و تامل مخاطب می‌شود.

    مرادی افزود: این کمپین برای مدت شش ماه برنامه‌ریزی شده است. سعی ما این است که در این مدت در هر جا که حضور پیدا می‌کنیم اعم از نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و... مخاطبان را با خطرات استفاده از قطعات تقلبی آشنا کنیم و به آنها اطمینان دهیم که تنها جایی که می‌توانند قطعات اصل و با کیفیت پیدا کنند فروشگاه‌های مجاز ایساکوست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو