فونیکسریمکسبهتام

آغاز تولید موتور دبل توربو V۱۲ استون مارتین DB۱۱

عصر خودرو- تولید موتور دبل توربو V۱۲ جدید استون مارتین در شهر کلن آلمان آغاز شده است و گمان می‌رود نخستین نسخه خودرو DB۱۱ پاییز امسال در نمایشگاه‌ها معرفی شود.

آغاز تولید موتور دبل توربو V۱۲ استون مارتین DB۱۱
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز، تولید این موتور V12 دبل توربو کاملا جدید و 5.2 لیتری در کارخانه تولید موتور استون مارتین (AMEP) در شهر کلن آلمان آغاز شده است. این موتورها در ابتدا با هدف استفاده در مدل اسپورت DB11 که نخستین بار در پاییز امسال عرضه خواهد شد، در نظر گرفته شده است.

    این نخستین موتور توربوشارژ در تاریخ این شرکت است و فصلی تازه را برای این خودروساز خواهد گشود. نخستین نسخه از موتور DB11 همین هفته تولید شده و در انتهای خط تولید به امضای مدیرعامل شرکت، اندی پامر رسید.

    موتورهای ساخته شده که پیش از تولید در همان مجموعه طراحی می‌شوند، از طریق زمینی به منطقه گایدون در وارویکشایر انتقال می‌یابند تا بر مدل GT جدید این برند سوار شوند. پامر ادعا می‌کند که با در نظر گرفتن یک شیفت در روز فعالیت فعلی کارخانه، این واحد توانایی ساخت بیش از 130 موتور در هفته را داراست. این شرکت در نظر دارد تا تولیدات خودرو خود را طی چند سال آینده به 7000 دستگاه در سال برساند که این رقم تا پایان دهه میلادی باید تا حداکثر ظرفیت تولید یعنی 14000 دستگاه افزایش یابد.

    این واحد تولیدی برای نخستین بار در سال 2004 افتتاح شد و خانه بیش از 100 کارگر کاملا آموزش‌دیده به شمار می‌رود. این کارخانه در همان منطقه‌ای بنا شده که کارخانه تولید قطعات فورد Fiesta نیز در آن قرار دارد و طی 12 سال گذشته حدود 40000 موتور V12 تولید کرده است.

    پامر در ادامه بیان کرد: «AMEP یکی از بزرگ‌ترین عوامل موفقیت ماست و از جمله جواهرات تزیینی تاج استون مارتین محسوب می‌شود. برخورداری از توانایی طراحی و سپس تولید موتورهای پیشرفته مصرفی خودمان در فضای سرپوشیده امری بسیار ویژه محسوب می‌شود.» او همچنین در ادامه گفت: «شک ندارم که موتور جدید دبل توربو V12 ما آغازی است بر یک دوره موفقیت بسیار بزرگ‌تر.»

    مهندس ارشد نیروی محرکه شرکت، دکتر برایان فیتسیمونز نیز درست مانند پامر با حرارت خاصی از این V12 جدید سخن گفت: «اکنون برای فعالیت به‌عنوان یک مهندس در استون مارتین زمانی بسیار هیجان انگیز است چرا که این تنها آغاز کار برای دبل توربو V12 جدید است.»

    با در نظر گرفتن این صحبت‌ها او در واقع به ما اطمینان داد که حداقل در آینده نزدیک تغییری در این موتور در جهت الکتریکی کردن آن اعمال نخواهد شد؛ همانطور که در گفته‌های پیش از این، عبارت «قدرتی معادل 820 اسب بخار» را داشتیم که راه را برای یک استون مارتین Vanquish جدید و قدرتمندتر در سال 2018 باز می‌کند. همچنین تا پیش از سال 2020 از این موتور در کراس اوور DBX نیز استفاده خواهد شد که تولید این خودرو در واحد تولیدی جدید این برند در سنت اتان در ولز صورت خواهد پذیرفت.

    این واحد در کنار موتور V12 توربو جدید برای خودروی اسپورت DB11، تولید موتورهای V8 و V12 معمولی برای مدل‌های Vantage، Vanquish و Rapide S را نیز در دستور کار خود قرار خواهد داد.

    اما پیش از آغاز رسمی تولید این موتور، طبیعی است که استون مارتین نمونه‌های آزمایشی متعددی از آن را ساخته و حتی روی نمونه آزمایشی خودروی آینده خود نیز سوار کرده باشد.

    به همین بهانه، قسمت‌های کوچکی از نظرات راننده تخصصی ما که شانس تست رانندگی این خودرو را داشته است را از نظر می‌گذرانیم: تا آنجایی که من می‌توانم نظر دهم باید گفت که با تجربه یک بعد از ظهر هیجان انگیز در هر دو حالت خشک و خیس پیست بی‌نظیر بریجستون در ایتالیا، موتور توربوشارژ در واقع توانسته به کیفیت کلی خودرو بیفزاید. شاسی آن فوق‌العاده است، ترمزها نیز مانند استون‌های قدیمی یکباره از زیر پایتان محو نمی‌شوند.

    در حقیقت، کنترل فرمان DB11 بسیار دلپذیر است و تایرهای 007 جدید بریجستون نیز به این حس پر و بال بخشیده‌است. برای دانستن اینکه آیا این خودرو یک رقیب بزرگ در سطح جهان است یا خیر نیاز است که آن را در طیف وسیع‌تری از جاده‌ها و سطوح برانیم اما بر مبنای این تست می‌توان گفت که نشانه‌های واضحی از ابهت را می‌توان در آن دید؛ به‌طوری که حتی پرداخت 154.950 پوند برای آن قیمتی نسبتا مناسب به حساب می‌آید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو