فونیکسریمکسبهتام

بهترین خودروهای کلاس خانواده در آخرین آزمایش

عصر خودرو- برای خرید یک خودرو جدید چه معیارهایی را در نظر می‌گیرید؟

بهترین خودروهای کلاس خانواده در آخرین آزمایش
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از افکارنیوز، برای خرید یک خودروی جدید چه معیارهایی را در نظر می‌گیرید؟ برند و نام کارخانه خودروساز، قدرت موتور، دستی یا اتوماتیک بودن گیربکس، داشتن تجهیزات ایمنی، مصرف سوخت و میزان آلایندگی‌ها، یا کلاس و رده‌بندی خودرو؟

    توجه به هرکدام از این شاخص‌ها و آگاهی از جزئیات آن می‌تواند شما را در تصمیم‌گیری‌تان کمک کند.

    به همین منظور هر سال، موسسه تحقیقاتی «یورو ان‌کپ» فهرستی از خودروها را در دسته‌بندی‌ های خاص جمع‌آوری، به آنها از صفر تا 5 ستاره داده و اقدام به انتشار آن می‌نماید بنابراین، تعداد ستاره‌ها می‌تواند نشانگر برتری هر خودرو نسبت به برخی استانداردهایی باشد که این شرکت برای سنجش از آنها استفاده می‌کند.

    این ستاره‌ها برحسب فضای بزرگسالان، فضای اختصاص یافته به کودکان، رعایت ایمنی برای عابرین پیاده و تجهیزات ایمنی است.

    این نوع رتبه‌بندی بین دسته‌های مختلف از خودروها انجام می‌شود و نتیجه آن نشان می‌دهد که در هر کلاس، هر خودرو نسبت به رقبای خود در چه وضعیتی قرار دارد و این آزمایش رتبه‌بندی همواره در یک سال تقویمی مشخص و با استانداردهای یکسان انجام می‌شود.

    بتازگی و همزمان با پایان سال میلادی، این موسسه بهترین عملکرد هر خودرو در کلاس‌های مختلف خانوادگی را مورد بررسی و آزمایش قرار داده و فهرستی از بهترین‌ها را برای خریداران و علاقه‌مندان در سطح جهانی ارائه کرده است.

    VOVLO XC90

    ولوو XC90 یک خودروی کاربردی با ظرفیت 5 نفر است که قابلیت سفارش برای صندلی‌های انفرادی و لوکس 4نفره را نیز دارد.

    نسخه لوکس XC90 از نظر ظاهری با مدل‌های عادی، تفاوتی ندارد، اما با کمی دقت بیشتر می‌توان از روی ستون‌های B و C کرومی و یک نشان تاج در پشت خودرو، آن را از سایر مدل‌ها متمایز کرد.

    در داخل کابین، تغییرات اصلی قابل مشاهده است؛ جایی که چهار صندلی انفرادی و مجزا همراه با تهویه داخل آنها و ماساژور جایگزین شده‌اند.

    سرنشینان ردیف عقب از فضای پای بیشتری سود می‌برند. به علاوه نمایشگرهای لمسی، میزهای تاشو، یخچال و جام‌های کریستالی دست‌ساز نیز برای آنها درنظر گرفته شده است.

    ولوو با کمک تایرهای مخصوص پیرلی، از سر و صدای تماس چرخ‌ها با جاده تا حد امکان کاسته است. فضای داخل کابین بخوبی عایق‌بندی شده و از یک سیستم تهویه یونی نیز برای آن استفاده شده است. فهرست امکانات لوکس خودرو، بسیار جذاب است.

    ازجمله یک سیستم صوتی پیشرفته که دارای 19 بلندگو است، نورپردازی محیطی بسیار دلنشین و روکش‌های چرم دست‌دوز مرغوب ازجمله آنهاست. ولوو XC90 لوکس اولین بار در نمایشگاه شانگهای نمایش عمومی خود را تجربه کرد.

    Mazda MX-5

    25 سال از تولید و ارائه این رودستر جوان‌پسند از سوی شرکت مزدا گذشته است. این شاهکار مزدا به لطف تعادل خوب و فرمان‌پذیری عالی، به سطح جاده می‌چسبد؛ هرچند برای سفرهای طولانی چندان راحت به نظر نمی‌رسد.

    این خودروی دونفره که در چهار تیپ عرضه می‌شود دارای یک سقف نرم است که به صورت دستی باز و بسته می‌شود البته در تیپ‌های Club و Grand Touring به صورت سفارشی قابلیت برقی شدن نیز به آن افزوده شده است.

    تجهیزات استاندارد تیپ Sport عبارتند از: رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی، سقف تاشوی پارچه‌ای، شیشه عقب، چراغ مه‌شکن، تهویه مطبوع، روکش‌ پارچه‌ای، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، غربیلک فرمان با روکش چرمی و قابلیت خم شدن به بالا و پایین، شیشه‌ها و آینه بغل‌های برقی، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی‌خوان و 6 بلندگو به همراه یک جک صوتی اضافی. تجهیزات تیپ Club عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، تزئینات اسپرت در قسمت عقب و جلو، تزئینات سیاه رنگ روی بدنه، کروز کنترل، قفل برقی درها، دسترسی بدون کلید، تزئینات داخلی منحصر به فرد، روکش چرمی دسته دنده، کامپیوتر سفری و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان.

    برای این تیپ، پکیج Convenience نیز قابل خریداری است که تجهیزات بیشتری در اختیار خریداران قرار می‌دهد (این پکیج برای تیپ Sport مجهز به گیربکس اتوماتیک به صورت استاندارد ارائه می‌شود.)

    نیروی پیشران این خودرو را یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری تأمین می‌کند که قادر است 167 اسب‌بخار نیرو (158 اسب‌بخار با گیربکس اتوماتیک) و حدود 190 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

    میزان مصرف سوخت این رودستر جمع و جور تقریبا متوسط است و با گیربکس پنج سرعته دستی به 10.95 لیتر در سیکل ترکیبی (12.44 لیتر در شهر و 9.78 لیتر در بزرگراه) و با گیربکس شش سرعته دستی به 11.40 لیتر در سیکل ترکیبی (13.03 لیتر در شهر و 9.78 لیتر در بزرگراه) می‌رسد. مصرف سوخت با گیربکس اتوماتیک نیز در سیکل ترکیبی 11.90 لیتر (13.03 لیتر در شهر و 9.78 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.

    تجهیزات ایمنی که به صورت استاندارد برای مزدا MX-5 Miata مدل 2015 ارائه می‌شوند عبارتند از: ترمز ضدقفل، کیسه هوای جانبی و کنترل پایداری. در تست ترمز، تیپ‌های مختلف این خودرو توانستند پس از پیمودن مسافتی بین 33.53 تا 35.97 متر متوقف شوند که برای یک خودروی اسپرت، اعداد و ارقامی بسیار خوب محسوب می‌شود. ممکن است پشت فرمان مزدا MX-5 جا برای رانندگانی که جثه بزرگ‌تری دارند قدری تنگ باشد، ولی با این حال صندلی‌ها بسیار راحت هستند. از آن جایی که صندلی به اندازه‌ای محدود عقب و جلو می‌شود، ممکن است فضای پا برای راننده‌های قد بلند نیز کم باشد. می‌توان گفت کابین داخلی از نظر طراحی و کیفیت مواد مصرفی بالاتر از متوسط است.

    Mercedes-Benz GLC

    مرسدس بنز اولین‌بار با رونمایی از مدل GLC در نمایشگاه نیویورک، عضو جدیدی به طیف گسترده کراس‌اوورهای خود اضافه کرد. GLC کوپه بزرگ‌ترین رقیب بی‌ام‌و X4 محسوب می‌شود.

    خطوط سیال بدنه، طراحی جذابی به GLC کوپه بخشیده است که آن را زیباتر از رقیب اصلی باواریایی خود یا حتی برادر بزرگترش یعنی GLE کوپه نشان می‌دهد.

    این خودرو با دو موتور در بازار آمریکا به بازار عرضه شد؛ مدل اول GLC300 با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری 240 اسب بخاری است و مدل دوم AMG GLC43 مجهز به موتور 6 سیلندر 3 لیتری تویین توربو با 362 اسب بخار قدرت است.

    این مدل در کمتر از 5 ثانیه به‌سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که هر دو مدل به‌صورت استاندارد با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند اما GLC کوپه در بازار اروپا با طیف گسترده‌ای از 8 پیشرانه بنزینی و دیزل به فروش می‌رسد: نمونه‌های دیزل شامل GLC220d با 170 اسب بخار قدرت و GLC250.d با 200 اسب بخار قدرت می‌شود. مدل بعدی GLC250 بنزینی با 210 اسب بخار قدرت است درحالی‌که نمونه هیبریدی GLC350.e هم با 316 اسب بخار قدرت در فهرست انتخاب‌ها وجود دارد. قدرتمندترین مدل نیز همان AMG GLC43 است که به آن اشاره شد.

    مرسدس GLC کوپه با طولی برابر 4.73 و ارتفاع 1.6 متری، 7.4 سانتی‌متر طویل‌تر و 3.9 سانتی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از نسخه های GLC عادی است. در حالی‌که فاصله بین دو محور تغییر نکرده و همان 2.87 متر باقی‌مانده است.

    بنا به ادعای مرسدس، فضای اتاق برای پای سرنشینان و شانه آنها تغییری نکرده و معادل نسخه عادی است، اما انتظار نداشته باشید که با وجود سقف شیب‌دار و کاهش ارتفاع، فضای سر برای سرنشینان بلندقامت نیز مناسب باشد.

    فضای حمل بار نیز 59 لیتر کاهش یافته و به 491 لیتر رسیده است که البته با تا کردن صندلی‌های عقب تا 1205 لیتر قابل توسعه است.

    Ford Galaxy

    این خودرو دارای سیستم هوشمندی است که اطلاعات چهار چرخ را هر 16 میلی ثانیه اندازه‌گیری می‌کند و میزان انتشار گاز دی‌اکسیدکربن در این خودرو نیز در حداقل ممکن قرار دارد و می‌تواند 2 تن وزن را حمل‌و‌نقل کند و به 7 صندلی جادار مجهز است.

    در داخل کابین یک صفحه نمایش دیجیتال 10 اینچی قرار گرفته و فضای بار آن نیز به گونه‌ای طراحی شده که دارای 20 لیتر فضای اضافی که در زیر کف‌پوش آن مخفی شده، است.

    همچنین این خودرو در به روزرسانی جدید خود به هشدار ترافیک و دوربین جلو مجهز شده است. تأمین انرژی galaxy توسط یک موتور 2 لیتری دیزل با فناوری TDCI BITURBO است که می‌تواند 207 اسب بخار و 332 نیوتون متر گشتاور تولید کند. البته نمونه دیگری از موتور نیز برای این مدل قابل سفارش است. همچنین galaxy به تجهیزات اضافی از جمله سانروف پانوراما، گرمکن صندلی‌های جلو و دوربین پارک دنده عقب مجهز شده است.

    Infiniti Q30

    اینفینیتی، بازوی لوکس نیسان این مدل از خودروی خود را برای رقابت با آئودیA3، BMW سری 1 و فولکس‌واگن گلف با نام Q30 عرضه کرد.

    در زیرپوست Q30 فناوری مرسدس دیده می‌شود، یعنی Q30 روی پلتفرم MFA که همان زیربنا و پلتفرم A کلاس است، سوار شده، همچنین اینفینیتی Q30 از پیشرانه بنزینی و دیزلی 2.2 لیتری مرسدس بنز استفاده می‌کند که می‌تواند 168 اسب بخار و 400 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند و این نیرو توسط یک جعبه‌‌دنده 6 سرعته به چرخ‌ها انتقال می‌یابد. البته نمونه جعبه دنده 7 سرعته نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

    خط تولید Q30 در سایت کارخانه نیسان در ساندرلند انگلستان قرار دارد، سایتی که سال گذشته برای افزایش تولید توسعه پیداکرد و برای تولید 500 هزار دستگاه Q30 به صورت سالانه برنامه‌ریزی شد. البته ممکن است این رقم تا 10 درصد در سال‌های آینده افزایش پیدا کند.

    Jaguar XE

    جگوار XE به یکی از مهم‌ترین و مهیج‌ترین مدل‌های سال 2015 تبدیل شد. چون این مدل از آئودی A4، ب‌ام‌وسری 3 و مرسدس بنز C کلاس پاک‌تر است و طبق ادعای کمپانی سازنده با کمترین میزان آلایندگی و تولید گاز CO2 فقط 99 گرم در هر 100 کیلومتر حرکت می‌کند و مصرف سوختی میانگین 3.13 لیتر در 100 کیلومتر دارد. فضای داخلی آن یک سیستم سرگرمی جدید و بسیار جذاب دارد که مختص جگوار لندروری است که روی XE نیز نصب شده و شاسی و دیفرانسیل عقب خود را از مدل‌های XFR و F-Type به ارث برده است.

    جگوار XE روی یک پلتفرم جدید که بیش از 75 درصد آن آلومینیوم می‌باشد، ساخته شده است. این پلتفرم با معماری مدولار، بسیار سبک‌وزن بوده و از نظر استحکام نیز نسبت به شاسی‌های فولادی کمبودی ندارد. بسیاری از قسمت‌های بدنه ازجمله درِ موتور، سقف، گلگیرهای جلو و عقب و در‌ها از آلومینیوم ساخته شده البته درِ صندوق عقب و کف آن از فولاد سنتی ساخته شده‌ است. این مدل سبک‌ترین، مقاوم‌ترین و آیرودینامیک‌ترین خودرویی است که تاکنون ساخته است.

    مدل S با موتور

    6 سیلندر فقط 1475 کیلوگرم وزن دارد. این اولین مدل جگوار است که از فرمان برقی برای بهبود بهره‌وری استفاده می‌کند. جگوار XE در نسخه چهار چرخ متحرک و قیمت پایه 27 هزار پوند عرضه شده است.

    Honda Jazz

    این هاچ‌بک کلاس B به اندازه 95 میلی‌متر طولانی‌تر از مدل گذشته خود است و فاصله محوری آن نیز به اندازه 30 میلی‌متر کشیدگی پیدا کرده است. این خودرو فضای بیشتری برای حمل وسایل و فضای داخل کابین دارد و سرنشینان عقب از 115 میلی‌متر فضای بیشتر برای پاها بهره‌مند شده‌اند و فضای استاندارد صندوق عقب از 354 به 1314 لیتر در حالت جمع ‌شدن صندلی‌های عقب افزایش یافته است.

    در همین حال، با استفاده از راه‌حل‌های نوآورانه‌ مانند قرار گرفتن باک بنزین در وسط و سیستم مجیک‌سیتز (Magic Seats)، راحتی و فضای بهتری برای سرنشینان ایجاد شده است.

    این خودرو به موتور جدید 3.1 لیتری i-VTEC بنزینی مجهز است که در 5000 دور بر دقیقه، قدرتی برابر 101 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری برابر 123 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

    این موتور به صورت استاندارد با یک گیربکس دستی جدید 6 دنده همراه است که جایگزین سیستم 5 دنده در مدل قبلی شده است. در همین حال، می‌توان از گزینه CVT نیز استفاده کرد. هوندا جاز در هر 100 کیلومتر 6.4 لیتر سوخت مصرف می‌کند و میزان تولید آلودگی آن در هر کیلومتر برابر 106 گرم دی‌اکسیدکربن است.

    تریم متوسط هوندا جاز از سیستم اطلاعات و سرگرمی «هوندا کانکت» با نمایشگر 7 اینچی و کنترل‌های سیستم صوتی که روی غربیلک فرمان تعبیه شده است، بهره می‌برد. به مواردی مانند پوشش چرمی فرمان، ورودی بدون‌کلید و کلید فشاری برای استاپ‌استارت موتور و همین‌طور پنل کلیدهای لمسی برای کنترل سیستم هوای اتوماتیک نیز به عنوان بخشی از تجهیزات جانبی می‌توان اشاره کرد.

    VW Touran

    فولکس واگن با ارائه این خودرو به نیاز خانواده‌های بزرگ متمرکز شده و به افزایش فضای داخلی و دسترسی عالی به امکانات توجه کرده است. موتور آن بهبود یافته است و در کنار افزایش بهره‌وری، آلودگی کمتری ایجاد می‌کند.

    استفاده از صندلی‌های مخمل تختخواب شو برای اولین بار و حتی قابلیت نصب سیستم ماساژ در مدل سفارشی آن حرکت قابل تحسینی است که از سوی فولکس‌واگن برای این مدل در نظر گرفته شده است.

    مسافران بلند قد نیز در طراحی جدید این خودرو فضای کافی برای پاهایشان در اختیار دارند. فضای بار نیز حدود 917 لیتر است که با تا کردن ردیف آخر صندلی‌ها این فضا به 1857 لیتر افزایش خواهد یافت. برای خریدران این خودرو دو موتور بنزینی و سه موتور دیزلی در دسترس است. موتور 1.4 لیتری بنزینی آن دارای 148 اسب بخار قدرت و یک گیربکس دستی 6 سرعته است و موتورهای دیزل آن نیز یکی 2 لیتری با 188 اسب بخار قدرت و دیگری 1.6 لیتری با توان ایجاد 108 اسب بخار است.

    این خودرو به سیستم پارک هوشمند، قابلیت نصب تریلر در عقب، نمایشگر لمسی مرکزی، یک سانروف پانوراما با نور یکپارچه، کنترل‌کننده‌های آب و هوا، ترمز خودکار پس از برخورد، 7 کیسه هوا و تهویه مطبوع مجهز است. همچنین با نصب یک دوربین در صندلی‌های عقب این خودرو به رانندگان اجازه داده شده است، فعالیت فرزندان و مسافران عقب را بدون برگشتن به عقب زیر نظر داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو