فونیکسریمکسبهتام

المنتال جدیدترین خودرو مسابقه ای سبک خود را معرفی می کند

عصر خودرو- خودروهای مسابقه ای سبک وزن در بریتانیا طرفداران زیادی دارد و شرکت های خودروسازی مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند، شرکت المنتال نیز جدیدترین محصول خود را هفته آینده معرفی می کند.

المنتال جدیدترین خودرو مسابقه ای سبک خود را معرفی می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، کمبودی از بابت خودروهای سبک وزن مسابقه‌ای بریتانیایی وجود ندارد، خودروهای کلاسیکی همچون AC Cobra و Lotus Seven از دیرباز دستی در این آتش دارند، این بخش در سال‌های اخیر با روی کار آمدن خودروسازانی همچون Ariel، BAC و KTM با مدلهای Atom، Mono، X-Bow جان دوباره‌ای گرفته است.
    حال با ورود شرکت (المنتال) Elemental رقابت میان خودروهای سبک وزن مسابقه‌ای انگلیسی داغ‌تر شده است، این شرکت برای نخستین بار در سال 2012 با هدف گسترش خودروهای مسابقه‌ای سبک وزن و با تکنولوژی پیشرفته تاسیس شد.
    اولین خودروی تولیدی این شرکت RP1 است که دو سال پیش رونمایی شد، اکنون آخرین نسخه‌ تولیدی المنتال هفته آینده به طور رسمی در جشنواره GoodWood of Speed 2016 عرضه خواهد شد.
    در مقایسه با نمونه اولیه، شرکت المنتال اعلام کرده است که فیبر کربن استفاده شده در محفظه راننده‌ خودرو دارای کیفیت مرغوب‌تر، جانمایی بهتر و پرداخت مناسب‌تری است، همچنین بهبود وضعیت آئرودینامیک خودرو از دیگر ویژگی‌های این نسخه‌ی جدید است.
    محفظه‌ی راننده وزنی معادل با 70 کیلوگرم دارد و مانند رانندگان خودروهای فرمول یک کنونی دارای مکان مناسب پای راننده است، دارا بودن پکیج آئرودینامیک که شامل المان‌های زیر بدنه است، از خودروهای فرمول یک وارد خودروهای المنتال شده است.
    این بسته‌ ویژه کمک می‌کند تا RP1 نیروی 440 کیلوگرمی رو به پایین را در سرعت 240 کیلومتر بر ساعت تولید کند. ذکر این نکته قابل توجه است که این خاصیت در خودرویی وجود دارد که استاندارد ارتفاع شهری خودرو در آن رعایت شده است. المنتال گفته است که تولید نیروی رو به پایین بیشتر نیز در صورتی که از مجموعه‌ (پکیج) اسپرت‌تری استفاده شود، امکان پذیر است.
    سیستم تعلیق RP1 به راحتی قابل تنظیم است به طوری که به وسیله‌ دست یا استفاده جزئی از ابزار این امر محقق می‌شود، سیستم کنترل نیروی جلو برنده (ترکشن) در پنج حالت مختلف وجود دارد تا نیروهای ترکشن مختلف و برنامه‌ی تنظیماتی موتور احتراقی را کنترل کند. این حالات متعدد در محدوده‌ی جاده تا پیست مسابقه قابل برنامه‌ریزی است.
    مشتریان دو انتخاب مجزا برای سیستم انتقال قدرت RP1 در اختیار دارند، آپشن اولیه پیشرانه‌ یک لیتری سه سیلندر توربو شارژ شده است که توان 180 اسب بخار تولید می‌کند، گزینه‌ ‌دوم پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری توربو شارژ شده است که می تواند 320 اسب بخار توان روانه‌ی چرخ‌ها کند و شتابگیری نیز از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت RP1 نیز تنها در 2.8 ثانیه انجام می شود.
    المنتال RP1 درجشنواره‌ GoodWoof of Speed که در 23 تا 26 ماه ژوئن در GoodWood House واقع در جنوب انگلیس برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو