فونیکسریمکسبهتام

صادرات به اروپا باورپذیر است

عصر خودرو- صادرات خودرو به کشورهای دیگر از اهداف اصلی این صنعت در دوران پسابرجام است، به ایجاد زیرساخت‌هایی در بازارهای هدف نیاز دارد؛ ضمن آنکه باید در بازارهای بین‌المللی تبلیغات و خدمات پس از فروش مناسبی نیز داشته باشیم.

صادرات به اروپا باورپذیر است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صمت ، باید مدل‌های جدید خودرو از کشور صادر شود و درست است مدل‌هایی همچون تیبا و سمند بازار مناسبی دارند، اما باید مدل‌های جدید به بازارهای خارجی صادر کرد تا بازار آنها محصولات ایرانی را بپذیرد.
    به‌طور قطع با توانمندی‌های موجود در صنعت خودرو ایران، تبدیل ایران به یک کشور صادرکننده خودرو امکانپذیر است. در دهه 1960 میلادی اگر فردی اعلام می‌کرد که ژاپن قصد صادرات خودرو دارد همه او را مورد تمسخر قرار می‌دادند؛ در دهه 70 و 80م اگر فردی فکر می‌کرد کره‌جنوبی می‌خواهد خودرو صادر کند، هیچکس حرف او را باور نمی‌کرد.
    در دهه 90م، اگر فردی می‌گفت چین می‌خواهد به جمع کشورهای صادرکننده خودرو بپیوندند، کسی او را باور نمی‌کرد. امروز هم اگر ما بگوییم می‌خواهیم حتی به کشورهای اروپایی خودرو صادر کنیم، شاید هیچ کس آن را باور نکند، اما اگر اراده کنیم بی‌شک می‌توانیم.
    در حال حاضر خودروسازان مختلفی خواهان حضور در بازار خودرو ایران هستند. اگر این حضور با رعایت شرط وزارت صنعت، معدن و تجارت اتفاق بیفتد، دستاوردهای مناسبی برای ایران خواهد داشت.
    این وزارتخانه در شروط خود برای همکاری با خودروسازان خارجی تاکید کرده تولید خودروهای خارجی در ایران باید با حداقل 40درصد ساخت داخل انجام شود، حداقل 30درصد از محصولات تولیدی به بازارهای بین‌المللی صادر شود و همچنین سرمایه‌گذاری نیز باید به صورت مشترک باشد.
    هر شرکتی که با این شرایط پیش بیاید، به آن «خوش آمد» می‌گوییم اما اینکه بخواهیم خودرو آماده وارد کنیم یا به سمت سی‌کی‌دی (قطعات منفصل) برویم خیر، زیرا این نوع همکاری‌ها برای کشور ارزش‌افزوده و اشتغالی ایجاد نمی‌کند.


    محمدرضا نجفی‌منش - رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو