فونیکسریمکسبهتام

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران:

چالش مالیات و تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو

عصر خودرو- علی ارسلان‌منصوری رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران: یکی از مشکلات امروز اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران حضور بیش از ۳ هزار نمایشگاه خودرو بدون پروانه کسب در پایتخت است.

چالش مالیات و تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از صمت، هر چند در سال 93 حدود 2 هزار و 800 واحد صنفی بدون پروانه کسب در تهران اعلام شد اما آمار و اطلاعات بیانگر آن است که تا پایان سال گذشته تعداد واحدهای صنفی بدون پروانه کسب از مرز 3 هزار واحد گذشته است.
    در این زمینه شکایت زیادی به اتحادیه رسیده است از این رو توصیه اتحادیه به خریداران خودرو با توجه به تخلف‌های انجام شده این است که خودروهای موردنیاز خود را از واحدهای صنفی و شرکت‌های لیزینگی دارای مجوز و پروانه کسب، خریداری کنند.
    در یک سال گذشته 500 واحد صنفی قانونمند و 550 عضو دیگر نیز به اتحادیه افزوده شدند اما همچنان واحدهای صنفی وجود دارند که تنها با دو خط تلفن و حضور در یک واحد اداری در این صنف مشغول به کار هستند.
    این شرایط در حالی است که هم‌اکنون اعضایی که به طور قانونمند در اتحادیه فعالیت دارند، نسبت به پرداخت مالیات‌ها اقدام می‌کنند اما افزایش واحدهای صنفی بدون پروانه کسب به چالش جدی برای آنها تبدیل شده است زیرا بار مالیاتی بیش از 3 هزار و 500 واحد صنفی و نمایشگاه خودرو بدون پروانه روی دوش تنها 900 نمایشگاه‌های دارای پروانه کسب گذاشته می‌شود که به طور قطع این مسئله موجب ضربه جدی بر این صنف و فعالان در این بخش خواهد شد.
    همچنین از دیگر مشکلات امروز نمایشگاه‌داران دارای مجوز کسب و کار، پرداخت مالیات و دارایی در وضعیت کنونی است که موجب نارضایتی و اعتراض بسیاری از فعالان و نمایشگاه‌داران خودرو شده است.
    به طوری که فشارهای موجود در این زمینه و از سویی رکود در بازار موجب تعطیلی حدود 50 نمایشگاه خودرو در امسال شده است.
    البته اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در راستای رفع این مشکل در حال رایزنی با سازمان امور مالیاتی است تا راهکاری را اتخاذ کند چرا که تداوم رکود در بازار از سویی و پرداخت مالیات و دارایی از سویی دیگر موجب نارضایتی و اعتراض بسیاری از فعالان و نمایشگاه‌داران خودرو شده است که امیدواریم هر چه زودتر رفع شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو