فونیکسریمکسبهتام

نخستین بار در کشور؛

فاز اول طرح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه در ارومیه اجرایی شد

عصر خودرو- با حضور شهردار و فرماندار و نیز جمعی از مسئولان فاز نخست طرح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه در ارومیه آغاز شد.

فاز اول طرح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه در ارومیه اجرایی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، فاز اول طرح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه مسیر تندرستی در ارومیه به طول هشت کیلومتر شامل هفت ایستگاه و با اعتبار25 میلیارد ریال در محل تقاطع غیر هم سطح امامت ایستگاه پارک الغدیر افتتاح شد.

    شهردار ارومیه در آیین آغاز بکار این طرح افزود: تحقق بخشی از افق 1404 شهر ارومیه «شهر پاک، سالم، فرهنگی، حمل و نقل ریلی با فناوری نوین» با راه اندازی طرح سیستم اشتراک هوشمند دوچرخه رقم خورد.

    محمد حضرت پور جابه جایی سریع و قابل انعطاف برای مسافت‌های کوتاه، کاهش آلودگی هوا، تامین سلامت فرد و اجتماع، کاهش آلودگی صوتی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش نشر آلاینده‌های سمی و گازهای گلخانه‌ای، کاهش آسیب های اجتماعی،   افزایش شور و نشاط اجتماعی  و زیبایی منظر شهری  را از مزایای سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه عنوان کرد.

    فرماندار ارومیه نیز با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری ارومیه  به  پروژه های شهری  تنها یک نگاه عمرانی  نیست، گفت:  نگاه مدیریت شهری ارومیه به پروژه های شهری یک نگاه فرهنگی است.

    عباس حسن خانی، با اشاره به سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه که برای اولین بار در سطح شهر ارومیه اجرا می شود بیان کرد: این طرح باعث  افزایش شور و نشاط اجتماعی و کاهش ترافیک و آلودگی در سطح شهر  ارومیه  می شود

    رئیس کمیسیون محیط زیست وخدمات شهری شورای اسلامی شهرارومیه نیز گفت: طرح سیستم هوشمند اشتراک  دوچرخه نقش زیادی درکاهش ترافیک و ارتقای فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و ایجاد شورو نشاط اجتماعی دارد.

    محمد ستار پور با بیان اینکه در زندگی شهر نشینی مسائل زیست محیطی به یک چالش مهم مدیریت شهری تبدیل شده است، بیان کرد: برای برون رفت از مشکلات زیست محیطی نیازمند استفاده از حمل و نقل پاک در شهر ها هستیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار ارومیه نیز در این مراسم با بیان اینکه در راستای تحقق  افق 1404 شهر ارومیه  شهر پاک، سالم، حمل و نقل ریلی با فناوری نوین وارد فاز مطالعاتی و اجرایی شد، تاکید کرد: الگوی این طرح برگرفته از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیاست که به همت مشاوران فنی و کارشناسان ترافیک شهر ارومیه به طور کامل بومی سازی شده است.

    سیروس ذاتی با اعلام اینکه طرح اشتراک هوشمند دوچرخه  در دو فاز برای اولین بار در کشور، در سطح شهر ارومیه  به مرحله اجرا درآمد افزود: فاز اول شامل مسیر تندرستی (داخل پارک ها) است و فاز دوم نیز شامل مسیرهای شورا، حسنی، ارتش، میدان انقلاب و تقاطع غیرهمسطح مدرس برای کاهش ترافیک در داخل شهر اجرا می شود.

    وی هزینه اجرای فاز اول طرح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه را 25میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: فاز اول شامل هفت ایستگاه به  طول هشت کیلومتر به ترتیب سه ایستگاه از میدان امامت تا نبوت و مابقی مسیر تقاطع غیر هم سطح میثم تا آذربایجان است.

    ذاتی با بیان این که دوچرخه‌های سیستم هوشمند دوچرخه کاملا استاندارد است، عنوان کرد: این دوچرخه‌ها دارای تک الکترونیک، تیوبلس(پنچر نشدن)، قابلیت تنظیم صندلی دوچرخه‌ها و سبد خرید است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه با تاکید بر اینکه در حال حاضر طرح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه به یک برند در شهر ارومیه تبدیل شده است، گفت: با آغاز عملیات اجرایی این پروژه  بسیاری از شهرداران شهر های کشور خواستار استفاده از ایده های کارشناسان بومی   برای  اجرای طرح دوچرخه در شهر شان هستند.

    معاون برنامه ریزی شهرداری ارومیه نیز با اشاره به اینکه طرح اشتراک هوشمند دوچرخه توسط شبکه مجازی کنترل می شود، گفت: جابه جایی سریع و قابل انعطاف برای مسافت‌های کوتاه، کاهش آلودگی هوا، تامین سلامت فرد و اجتماع، کاهش آلودگی صوتی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش نشر آلاینده‌های سمی و گازهای گلخانه‌ای از مزایای سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه است.

    صادق حسین دوستی با اعلام اینکه نرخ کرایه استفاده از سیستم هوشمند دوچرخه به وسیله شورای اسلامی شهر ارومیه تعیین می شود ادامه داد: دوچرخه‌ها به وسیله کارت الکترونیکی آزاد می شود و البته کارت‌های اتوبوس حال حاضر نیز این مزیت را خواهند داشت به شرط آن که شهروندان، کارت های اتوبوس را تحویل دهند تا عملیات برنامه‌دهی کارت الکترونیکی دوچرخه روی آن اجرا شود.

    وی با اعلام این که الگوی این طرح برگرفته از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیاست که به همت مشاوران فنی و کارشناسان ترافیک شهر ارومیه به طور کامل بومی سازی شده است، گفت: در مرحه اول هشت ایستگاه برای این طرح در نظر گرفته شده است که در آینده قابل افزایش به 21 ایستگاه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط