فونیکسریمکسبهتام

بهره برداری از پل بزرگ خلیج فارس تا ۳ سال آینده

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پل بزرگ خلیج فارس تا ۳ سال آینده به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از پل بزرگ خلیج فارس تا ۳ سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران،حمیدرضا مومنی گفت: این پل با رایزنی های انجام شده و تامین 960 میلیون یورو سرمایه گذرای خارجی تکمیل می شود، که پس از امضای قرار داد سرمایه گذار معرفی می شود.
    وی افزود:ساخت پل خلیج فارس با 230 میلیارد تومان اعتبار دولتی از سال 1389 آغاز شده و اکنون بیش از 17 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مومنی گفت: ساخت پایه های این پل به پایان رسیده و آماده نصب در دریا و خشکی است .
    مومنی افزود: پل بزرگ خلیج فارس که در طرح جامع ارتباطی خلیج فارس ساخته می شود جزیره قشم را از طریق بندر پهل شهرستان خمیر در نزدیکی بندرعباس به سرزمین اصلی متصل می کند .
    ساخت راه آهن بخشی از اجرای این طرح بزرگ است .
    پل بزرگ خلیج فارس با 3هزارو400 متر طول ساخته می شود که 2400 متر از این پل در دریا و هزار متر در خشکی قرار دارد.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یک کارخانه 5 میلیون تنی فولاد در جزیره قشم ساخته می شود که نیازمند جابجایی هر سال 10 میلیون تن مواد مورد نیاز این کارخانه از روی پل خلیج فارس است.
    مومنی افزود : وجود گاز، قیمت تمام شده پایین آب در مقایسه با دیگر مناطق دیگر و دسترسی آسان قشم به بازارهای جهانی برای تامین مواد اولیه و بازار فروش از مزیت های مهم جزیره قشم برای تولید فولاد است.
    وی گفت: ایجاد ریل راه آهن از بندر کاوه قشم با عبور از پل خلیج فارس و اتصال به شبکه ریلی کشور در بندرعباس بخشی از طرح مهم رهگذر شمال – جنوب است.
    جزیره قشم با 120 هزار نفر جمعیت در تنگه هرمز و جنوب بندرعباس قرار دارد که بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس و بزرگترین جزیره غیر مستقل دنیا و بزرگتر از 22 کشور جهان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط