فونیکسریمکسبهتام

مدیربازاریابی گروه آرین در گفت و گو با «عصر خودرو»:

بخشی از تقاضا از خودروهای وارداتی به سمت خودروهای داخلی رفته است

عصرخودرو: سال گذشته با به سرانجام رسیدن برجام و باز شدن درهای کشور به روی بازارهای بین‌المللی انتظار می‌رفت بازار واردات خودرو نیز مانند برخی بازارهای دیگر روند رو به رشدی را از سر بگیرد و واردات خودرو افزایش یابد اما عملا این اتفاق نیفتاد و بر اساس آمارهای رسمی گمرک، سال گذشته شاهد افت ۵۰درصدی واردات خودرو به کشور بودیم.

بخشی از تقاضا از خودروهای وارداتی به سمت خودروهای داخلی رفته است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱:۰۰

    مدیربازاریابی گروه آرین در گفتگو با «عصرخودرو» با بیان این مطلب گفت: دلیل این کاهش را شرایطی است که بعد از نهایی شدن برجام در اقتصاد کشور و بازار خودرو به وجود آمد.
    او به شرایط پساتحریم اشاره کرد و گفت:  بعد از نهایی شدن برجام و توافق با کشورهای غربی انتظار برای کاهش نرخ ارز موجب شد، مردم تقاضای خود را نگه‌دارند و منتظر کاهش نرخ ارز بمانند و به همین دلیل تقاضایی به سمت شرکت‌های واردکننده نیامد. از سوی دیگر اواسط سال گذشته دولت طی مصوبه‌ای اعلام کرد واردکنندگان متفرقه خودرو باید گارانتی خودرو را از نمایندگی مربوطه در کشور خریداری کنند که این موضوع هم مزید بر علت شد و تب‌وتاب واردات خودرو کاهش پیدا کرد. این دو دلیل عمده نقش مهمی در کاهش واردات خودرو به کشور داشتند."

    وی در این باره ادامه داد:"علاوه بر این دو عامل، دولت نیز یارانه‌ایی برای تولیدکنندگان خودروهای داخلی اختصاص داده بود و درنتیجه آن شرایط برای خرید خودروهای داخلی کمی تسهیل شد و برخی ترجیح دادند خودروی ساخت داخل را با شرایط آسان‌تر خریداری کنند و تقاضا از سمت خودروهای وارداتی کم‌قیمت به خودروهای داخلی تغییر یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط