فونیکسریمکسبهتام

معاون اول رئیس‌جمهور:

تکمیل آزادراه تهران ـ شمال ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

عصر خودرو- معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران شمال تا بهار ۹۶ تکمیل خواهد شد، گفت: از بنیاد مستضعفان می‌خواهم با فعالیت جدی امکان بهره‌برداری از قطعه یک را تا پایان سال فراهم کند.

تکمیل آزادراه تهران ـ شمال ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری امروز از عملیات ساخت احداث آزادراه تهران ـ شمال بازدید کرد. در این بازدید وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل بنیاد مستضعفان، استاندار تهران، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، استاندار البرز و دیگر مقامات دولتی وی را همراهی کردند.

    وی در این مراسم اظهار داشت: این سومین سال است که از آزادراه تهران ـ شمال بازدید می‌کنم؛ در بازدید اول خود از این آزادراه حساسیت خاصی داشتم، تا پروژه به سرعت تکمیل شود.

    معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: پروژه آزادراه تهران ـ شمال سمبل ناکارآمدی و حتی بی‌عرضگی شده بود.

    وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این آزادراه از سال 1376 آغاز شد، اما پیشرفت چندانی نداشت، گفت: امروز بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به عنوان شریک پروژه اراده جدی و مشترک برای تکمیل آزادراه تهران ـ شمال وجود دارد.

    وی ادامه داد: تعهد جدی در پیشرفت فیزیکی این پروژه مشهود است و بار دیگر توانمندی ایرانی در این پروژه به رخ کشیده شد.

    وی گفت: استفاده از پیمانکاران داخلی تدبیر مهمی بود که در آزادراه تهران ـ شمال عملیاتی شد.

    وی افزود: در حال حاضر توان فنی و مهندسی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور وجود دارد و آنچه پروژه را به تأخیر می‌اندازد عمدتاً بحث تأمین مالی است.

    وی بیان کرد: سیستم بانکی و مالی کشور نتوانسته است خود را برای تجهیز مالی پروژه‌های عمرانی، به روز کند.

    وی یادآور شد: تکمیل کل آزادراه تهران ـ شمال حدود 8 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و در بودجه امسال فقط 20 میلیارد تومان اعتبار دارد یعنی توان بودجه کشور برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی وجود ندارد و نیازمند اقدامات جدید در بخش تأمین مالی هستیم.

    جهانگیری یادآور شد: این منطقی نیست که دنبال خرید خارجی باشیم، چون بانک‌های ما امکان تأمین مالی مناسب ندارند؛ 80 درصد کالایی که از خارج وارد می‌کنیم، امکان ساخت در داخل دارد.

    وی یادآور شد: نکته اصلی محدودیت ما در پروژه آزادراه تهران ـ شمال بخش فنی نخواهد بود و مشکل اصلی فقط تأمین مالی است که نقدینگی در دست مردم وجود دارد و باید به سمت پروژه‌های زیربنایی هدایت شود.

    وی گفت: وعده داده شده که قطعه یکم آزادراه تهران ـ شمال در بهار 96 به بهره‌برداری برسد، اما از آقای مدیرعامل بنیاد می‌خواهم در صورت امکان، مردم در نوروز 96 بتوانند از این مسیر آزادراهی استفاده کنند که اگر امکان‌پذیر باشد، رضایت بخش خواهد بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو