فونیکسریمکسبهتام

۹ جواهر سفارشی ساخت فراری

عصر خودرو- از سال ۲۰۰۰ مدیران فراری تصمیم به تاسیس دپارتمان طراحی خودروهای سفارشی نمودند، هرچند فراری به طور معمول هم تولیداتش محدود و دارای ارزش کلسیونی بالایی است اما ساخت تک مدل های خاص طبق سلیقه مشتری های متمول، برنامه ای بود که از سال ۲۰۰۷ رنگ واقعیت به خود گرفت.

۹ جواهر سفارشی ساخت فراری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اقتصادآنلاین، چند روز پیش فراری مدل 458MM را معرفی کرد، که نهمین محصول تاریخ این کمپانی است که فقط یک دستگاه و آن هم مطابق میل کارفرما طراحی و ساخته شده است.
     

     اولین فراری سفارشی در سال 2008 تحویل مالک ژاپنی خود آقای Junichiro Hiramatsuکلکسیونر بزرگ خودروهای فراری گردید. مدل SP1 بر اساس فراری اسکودریا F430 با پیشرانه 490 اسب بخار 4.3 لیتری که نزدیک به 3 میلیون دلار ارزش گزاری شده است.

     

    دومین بار فراری برای ساخت خودرویی بر اساس مدل 599GTB، سفارشی جدید در یافت نمود که در سال 2009 تحویل آقای ادوارد والسن (فرزند ابداع کننده تلوزیون های کابلی جهان) گردید. این خودروی طلایی رنگ با نام سوپرفست آپرتا SuperFastApertaبا کد P540 شناخته می شود. همراه با پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری به قدرت 612 اسب بخار، گفته می شود در حدود 1.5 میلیون دلار برای مالک هزینه در برداشته است.


    سومین فراری سفارشی تاریخی با نام سوپرامریکاSuperamericaو کد 45 در سال 2011 باز هم بر اساس خودروی محبوب 599GTB رونمایی شد. مالک این فراری که شاید رنگ آبی آن مهم ترین مشخصه اش باشد، آقای پیتر کالیکوف یهودی روس تبار، فعال بزرگ بازار املاک در نیویورک و صاحب روزنامه نیویورک پست در حدود 3 میلیون دلار برای این خودرو پرداخت نموده است.

    اوج شهرت فراری های سفارشی، در سال 2012 با ساخت مدل SP12EC اتفاق افتاد. ظاهر این خودرو در نوع خود جالب توجه است اما مالک آن بیش از هرچیز بر ارزش آن می افزاید. آقای اریک کلاپتون، نوازنده افسانه ای گیتار الکتریک، با پرداخت 4.7 میلیون دلار صاحب این خودروی تاریخی شد. خود او درباره ماشینش می گوید: "سفارش این خودرو یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که در عمرم انجام دادم."

    فراری FP30 دیگر شاهکار سفارشی این برند است که در سال 2013 بر اساس مدل 599GTO برای مالک هندی تبار مقیم دوبی آقای چیراگ آریاCheerag Arya ساخته شد. این خودرو به در خواست مالک، چندان رسانه ای نشد و صرفا در کلکسیون شخصی نگهداری می شود.

     

    ششمین تولید سفارشی فراری SP FXX نام دارد که برای یک کلکسیونر ژاپنی به نام شین اوکاموتو Shin Okamoto با هزینه تقریبی 3 میلیون دلار و بر اساس مدل FF در سال 2014 ساخته شد. علاوه بر این فراری، چندین خودروی گران قیمت دیگر از جمله یک مک لارن F1 به ارزش 14 میلیون دلار نیز در گاراژ این تاجر ژاپنی وجود دارد.

    از حدود سال 2014 روند ساخت ماشین های سفارشی در فراری سرعت گرفت و دو خودروی F12TRS و SP America بر اساس مدل F12 تحویل خریداران شدند. مالک F12TRS مشخص نیست اما بیش از 4.2 میلیون دلار برای آن هزینه شده است. مدل SP America نیز با صرف 4 میلیون دلار برای آقای دنی وگمن Danny Wegmanوارث فروشگاه های زنجیره ای وگمن طراحی گردید.
     

    آخرین ساخته سفارشی فراری با نام 458MM Specialeخودرویی باز طراحی شده بر اساس مدل 488 است که هنوز مالک رسمی آن مشخص نیست اما نزدیک به 3 میلیون دلار توسط فراری، ارزش گزاری شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو