فونیکسریمکسبهتام

زنگنه:

توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ در ۷ کلانشهر

عصر خودرو- وزیر نفت با اشاره به اینکه صادرات ۱۷۰هزار بشکه نفت در دولت قبل به ۲میلیون بشکه رسیده، درخصوص برخی انتقادات درباره مناقصات سربسته نفتی، تصریح کرد: بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات به خوبی بر وضعیت موجود نظارت دارند.

توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ در ۷ کلانشهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، وی با اشاره به اینکه در 7 کلانشهر بنزین با استاندارد یورو 4 توزیع می‌شود، اظهار کرد: فرآورده‌های غیراستاندارد را از اختلاط با بنزین حذف کرده‌ایم و تولید بنزین یورو 4 را به 25 میلیون لیتر افزایش داده‌ایم.

    وزیر نفت ادامه داد: توسعه پالایش در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی کشور است، مهمترین اولویت دولت است که امیدواریم تا پایان امسال فاز اول آن در مدار قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه اگر فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس در مدار قرار بگیرد، دیگر نیازی به واردات بنزین نداشته و حتی به صادرکننده بنزین با کیفیت عالی تبدیل می‌شویم، افزود: پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه و پارس شیراز در برنامه کار وزارت نفت است و تا آنجا که برای وزارتخانه ممکن باشد، به سرمایه‌گذاران جهت تشویق به سرمایه‌گذاری تخفیف داده می‌شود و با جذب فاینانس افتتاح این دو پالایشگاه دنبال می‌شود.

    زنگنه افزود: به 8 پالایشگاه 60 هزار بشکه‌ای توسط بخش خصوصی مجوز داده‌ایم. برای پالایشگاه میعانات گازی در منطقه عسلویه نیز پیش بینی شده که 480 هزار بشکه ظرفیت ایران بالا رود. در واقع با این اقدامات در 4 سال آینده میعانات گازی برای صادرات نخواهیم داشت و همه میعانات که در آن زمان به یک میلیون بشکه از فاز پارس جنوبی خواهد رسید در پالایشگاه‌های داخلی مصرف می‌شود. با این مجموعه از 1.7 فعلی به نزدیک 3 میلیون بشکه در روز خواهیم رسید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط