فونیکسریمکسبهتام

بررسی راهکارهای ادامه کمپین "نه به تصادفات جاده‌ای"

عصر خودرو- در دیدار رئیس و معاونان سازمان جوانان هلال احمر با معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری، راه‌های همکاری مشترک برای ادامه کمپین "نه به تصادفات جاده‌ای" بررسی شد.

بررسی راهکارهای ادامه کمپین "نه به تصادفات جاده‌ای"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نق از ایسنا، در جلسه مشترک دکتر مسعود حبیبی رییس، امیر لله‌گانی معاون دانشجویی و جوانان، کبری محمدی مشاور آموزش و پژوهش و مسعود آسیما رییس اداره روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر با مهندس داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مهندس هدایتی، مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری توضیحاتی درخصوص کمپین نه به تصادفات جاده ای ارائه و راه های همکاری مشترک بررسی شد.

    در این جلسه رییس سازمان جوانان با اشاره به آموزش 750 سرتیم برای حضور موثر در شانزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی گفت: به دنبال این هستیم تا آگاهی جامعه را درخصوص لزوم رعایت قوانین رانندگی، افزایش و رفتارهای پرخطر در رانندگی را تغییر دهیم که برای انجام هرچه بهتر این مهم، نیازمند همکاری و همفکری سایر نهادها هستیم.

    حبیبی افزود: در حال برنامه ریزی برای اعضای سازمان در سنین مختلف هستیم تا بتوانیم آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از تصادفات ارائه کنیم. حتی به دنبال برگزاری کلاسهای آموزشی برای رانندگان هستیم تا بتوانیم رفتارهای پرخطر در رانندگی را اصلاح کنیم.

    وی ادامه داد: پس از اجرای دوسال پی در پی و موفق کمپین نه به تصادفات جاده‌ای و باتوجه به هزینه های اجتماعی، فرهنگی و انسانی تصادفات برآن شدیم تا این حرکت را به نحوی شایسته و با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه دهیم.

    در ادامه این جلسه رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه روزانه 45 نفر در اثر تصادفات کشته می‌شوند، گفت: حدود 30 درصد این آمار مربوط به درون شهرهاست و 70 درصد در برون شهرها و راه‌های روستایی اتفاق می‌افتد.

    کشاورزیان افزود: همچنین 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری و 30 درصد آنها در 10 کیلومتری شهرها رخ می دهد.

    وی ادامه داد: تصادفات و تخلفات رانندگی، یک موضوع اجتماعی است و صرفا مربوط به پلیس و وزارت راه نیست، بنابراین همه باید در آن مشارکت کنند. در این بین جمعیت هلال احمر در موضوع امداد و نجات پس از تصادفات نقش مستقیم دارد.

    معاون وزیر راه تصریح کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز باتوجه به شبکه ملی که از جوانان در اختیار دارد می تواند یک جریان اجتماعی برای جوانان و خانواده‌ها راه اندازی کند.

    مهندس کشاورزیان با تاکید براین که اگر بتوانیم تنها اهمیت رانندگی بین خطوط را به رانندگان و استفاده از کلاه ایمنی را به موتور سواران بیاموزیم، آمار تصادفات کاهش می یابد، ادامه داد: در ادامه موارد دیگر از جمله پرهیز از سرعت و سبقت غیر مجاز، رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی نیز را می توان برای افراد نهادینه کرد.

    به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر؛ وی گفت: توان و ظرفیت‌های ما در وزارت راه در کنار سازمان جوانان خواهد بود و آمادگی داریم تا طرح‌های مختلفی را با کمک هم تعریف و راه اندازی کنیم تا در نهایت حاصل آن در جامعه قابل لمس باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو