فونیکسریمکسبهتام

فناوری‌هایی که در آینده خودروهای بیشتری از آنها بهره‌مند می شوند

عصر خودرو: با گسترش روزافزون استفاده از گوشی های هوشمند به نظر می رسد شارژ بی سیم یکی دیگر از فناوری های است که هرچه بیشتر در خودروها بکار گرفته می شود. اگر دارای گوشی هوشمندی هستید که از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی می کند احتمالا در آینده دیگر نیازی نیست که با کابل و شارژرهای دست و پا گیر کلنجار بروید.

فناوری‌هایی که در آینده خودروهای بیشتری از آنها بهره‌مند می شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران، فناوری هایی که در خودروها به کار گرفته می شوند همواره در حال تغییر جهان هستند. یک روز شاهد استفاده از کمربند ایمنی سه نقطه ای هستیم و روزی دیگر با اتوموبیل های خودران و سیستم های پیشگیری از تصادف سر و کار داریم. در ادامه با برخی فناوری های نوآورانه محبوب که هرچه بیشتر در خودروهای مقرون به صرفه نیز بکار گرفته خواهند شد و همچنان روند افزایش محبوبیت خود را طی می کنند، بیشتر آشنا می شویم.

فناوری پیشگیری از تصادف یک جفت چشم اضافه را برای زمان هایی که مواردی غیر منتظره در جاده رخ می دهند در اختیار راننده قرار خواهد داد. شرکت هایی مانند سوبارو، جیپ، تویوتا، ولوو، نیسان و نام های بزرگ دیگر فناوری های پیشگیری از تصادف مانند سیستم هشدار و ترمز پیش از تصادف را ارائه می کنند که به صورت خودکار برخورد قریب الوقوع را احساس کرده و برای پیشگیری از تصادف یا کاهش شدت آن ترمزگیری را انجام می دهد. خبر خوب این است که شرکت های بیشتری از این قبیل ویژگی ها در خودروهای خود بکار می گیرند و از این رو خودروهای مقرون به صرفه نیز می توانند از آنها بهره‌مند شوند.

سیستم های اطلاعات‌سرگرمی اپل کارپلی (CarPlay) و اندروید اتو (Android Auto) به سرعت در حال رشد هستند. به جای برخورداری از رابط های کاربری پیچیده که تقریبا در هر خودرویی یافت می شوند، اپل و گوگل سیستم های اختصاصی خود را توسعه داده اند که می توانند با اتصال دستگاه iOS یا اندرویدی به جای رابط کاربری اصلی نمایش داده شوند. اپل کارپلی در بیش از 100 مدل خودرو در دسترس است و اندروید اتو نیز گسترش نفوذ خود را دنبال می کند.توربوشارژرها به طور معمول برای عملکرد بهینه‌تر خودروها یا استخراج نیروی بیشتر به کار گرفته می شوند. توربوشارژرها هوای بیشتری را به پیشرانه می رسانند تا عملکرد بهینه‌تری داشته باشد. اگرچه این فناوری چند دهه است که مورد استفاده قرار می گیرد اما در حال حاضر به واسطه افزایش فشارها برای تولید خودرهایی با مصرف سوخت بهینه به صورت گسترده در خودروهای مختلف به کار گرفته می شود.

با گسترش روزافزون استفاده از گوشی های هوشمند به نظر می رسد شارژ بی سیم یکی دیگر از فناوری های است که هرچه بیشتر در خودروها بکار گرفته می شود. اگر دارای گوشی هوشمندی هستید که از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی می کند احتمالا در آینده دیگر نیازی نیست که با کابل و شارژرهای دست و پا گیر کلنجار بروید. این فناوری در برخی از محصولات جنرال موتورز یافت می شود.

واقعیت افزوده به نمایش این که هر چیزی در خودرو کجا قرار گرفته کمک خواهد کرد. دفترچه های راهنمای خودرو که به ندرت مالکان خودرو از آنها استفاده می کنند به نظر می رسد در آینده منسوخ خواهند شد و شرکت های خودروساز در تلاش هستند تا روشی جدید را برای آموزش مشتریان و آگاهی از مشخصات و چگونگی عملکرد خودرو ارائه کنند. هیوندای استفاده از فناوری واقعیت افزوده را آغاز کرده تا به مالکان خودرو در آگاهی از مکان قرارگیری دکمه ها و چگونگی استفاده از ویژگی های مختلف کمک می کند.

چراغ های LED فضای بیشتری از جاده را نسبت به گذشته روشن می سازند. چراغ های پرنور LED که تا پیش از این تنها در خودروهای مسابقه ای و مدل های لوکس نصب می شدند اکنون به صورت آپشن در بسیاری از خودروهای مقرون به صرفه در دسترس هستند و در برخی خودروهای اقتصادی به صورت استاندارد ارائه می شوند. این چراغ ها از قدرت روشنایی بیشتر، عمر بیشتر و مصرف انرژی کمتر نسبت به چراغ های هالوژنی عادی سود می برند.

اپلیکیشن های اطلاعات‌سرگرمی اکنون در هر جایی هستند. در کنار رشد کارپلی و اندروید اتو شاهد رشد اپلیکیشن های سیستم اطلاعات‌سرگرمی نیز هستیم.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو