فونیکسریمکسبهتام

طراح بنتایگا به هیوندای پیوست

عصر خودرو- هیوندای موتور پس از اینکه سال گذشته مدیر طراحی بنتلی را جذب کرد، قرار است بزودی پیوستن طراح خارجی این برند لوکس به تیم طراحی جنسیس را هم اعلام کند.

طراح بنتایگا به هیوندای پیوست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، سانگیوپ لی کره ای قرار است با لوک دونکروولکه برای توسعه برند خودروی لوکس جنسیس همکاری کند. دونکروولکه به مدت بیش از 20 سال به عنوان طراح برای آئودی و بنتلی کار کرده و همچنین مدیر طراحی در برندهای لامبورگینی و سیت بوده است.

    یک منبع آگاه به رویترز اظهار کرد: هیوندای موتور که سالانه حدود هشت میلیون خودرو می‌فروشد، به خوبی می‌داند اگر وارد بازارهای جدید نشود رشد ضعیفی را تجربه خواهد کرد. برای این خودروساز کره ای، بازارهای جدید شامل خودروهای لوکس و وانتها و بخشهایی از آسیای جنوب شرقی خواهند بود.

    سانگیوپ لی قرار است به عنوان نایب رییس طراحی هیوندای و جنسیس فعالیتش را آغاز کند و به دونکروولکه گزارش خواهد داد که مدیر بخش طراحی پرستیژ جدید هیوندای و مدیر جهانی طراحی هیوندای است.

    سخنگوی بنتلی تایید کرد لی از بنتلی استعفا داده تا در برند دیگری کار کند اما سخنگوی هیوندای حاضر به اظهارنظر در این باره نشد.

    لی 46 ساله از سال 2012 طراح خارجی بنتلی بوده و پیش از آن در مرکز طراحی گروه فولکس واگن در کالیفرنیا و جنرال موتورز فعالیت کرده است. وی در طراحی شورولت کوروت، استینگری و کامارو و شاسی بلند بنتایگای بنتلی نقش اساسی داشته است.

    بر اساس گزارش رویترز، طراحان سابق بنتلی قصد دارند جنسیس را به یک برند لوکس جهانی معروف تبدیل کنند زیرا فناوری‌های جدید مانند فناوری اتوماتیک، خودروهای متصل و سیستم‌های نیرومحرکه جایگزین دورنمای طراحی خودرو را به کلی تغییر داده اند.

    هیوندای پس از اینکه در سال 2008 یک سدان لوکس متوسط را تحت نام جنسیس به بازار عرضه کرد، تصمیم گرفت همه خودروهای لوکس گران قیمت را تحت یک برند جهانی مستقل قرار دهد تا ضمن افزایش درآمد و بهبود شهرتش، با مرسدس بنز و خودروسازان لوکس دیگر رقابت کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو