فونیکسریمکسبهتام

معاون کیفیت ایران خودرو خبر داد:

ارتقای پلت فرم یا حذف وانت باردو تا پایان سال

عصر خودرو : ایران خودرو برنامه‌هایی برای جایگزینی، ارتقای پلت فرم یا در بدترین حالت حذف وانت باردو را تا پایان امسال در دستور کار دارد.

ارتقای پلت فرم یا حذف وانت باردو تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۳:۳۵:۱۵

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا کیانوش پورمجیب ـ معاون کیفیت ایران خودرو، در مورد سرنوشت وانت باردو در آغاز برنامه پنجم توسعه با تایید این که از آغاز برنامه پنجم توسعه، خودروهای بدون استاندارد 55 گانه شماره گذاری نخواهد شد، گفت: واقعیت این است که ما تابع استانداردهای کشور هستیم و سریع تر یا کندتر از این استانداردها حرکت نمی کنیم.
    وی تاکید کرد: هر زمان که اداره استاندارد اعلام کند که وانت باردو بر اساس استانداردهای کشور قابلیت شماره گذاری را ندارد، گروه صنعتی ایران خودرو از این تصمیم تبعیت خواهد کرد.
    معاون کیفیت ایران خودرو در پاسخ به این سوال که آیا از ابتدای برنامه پنجم توسعه (ابتدای سال 1390) تولید وانت باردو متوقف می شود؟ بیان کرد: البته این امکان وجود دارد که از ابتدای سال آینده هیچ کدام از وانت های موجود در کشور امکان شماره گذاری نداشته باشند؛ با این وجود احتمال دارد که یک دوره تنفس هم در این زمینه به خودروسازان داده شود تا بتوانند به برنامه ها برسند.
    وی در پایان گفت: هم ما و هم بقیه خودروسازان برنامه هایی برای ارتقا یا جایگزینی برخی محصولات داریم که در موقع مناسب اعلام خواهد شد.
    پیش از این با وجود این که بنا بود تولید خودروهای فاقد استاندارد 55 گانه از ابتدای مهر ماه امسال متوقف شود، اما به دلایلی تولید خودروهای بدون استاندارد 55گانه از جمله وانت باردو یا همان وانت پیکان تا پایان برنامه چهارم توسعه (پایان امسال) تمدید شد تا خودروسازان فرصت داشته باشند برنامه هایی برای ارتقای استاندارد یا جایگزنی محصولاتشان را اجرا کنند.
    کرمان موتوراکستریم