فونیکسریمکسبهتام

توافق دو غول خودروسازی ژاپن برای شراکت

نیسان، میتسوبیشی را خرید

عصر خودرو- شرکت خودروسازی نیسان با خرید ۳۴ درصد سهام میتسوبیشی به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار موافقت کرد.

نیسان، میتسوبیشی را خرید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از رویترز، نیسان با در اختیار گرفتن این مقدار از سهام میتسوبیشی در واقع کنترل این شرکت را نیز در دست خواهد گرفت.

    این قرارداد به مثابه یک رگ حیات برای میتسوبیشی موتورز محسوب می شود ولی در عین حال باعث تقویت نیسان نیز خواهد شد. نیسان دومین خودروساز بزرگ ژاپن در ورود به بازارهای جنوب شرق آسیا همچون تایلند و فیلیپین که خودروهای میتسوبیشی در آنجا محبوب هستند، مشکل داشته که با این ادغام به نوعی حل خواهد شد.

    میتسوبیشی و نیسان هم اکنون در حال همکاری روی توسعه و تولید هستند که به سال 2011 برمی گردد.

    براساس قرارداد امروز(پنجشنبه) میتسوبیشی موتورز سهام جدیدی را با 5.3 درصد تخفیف نسبت به قیمت روز گذشته برای نیسان صادر خواهد کرد.

    با این قرارداد بیش از یک سوم گروه میتسوبیشی به نیسان واگذار میشود که براساس مقررات سهامداری در ژاپن برای اعمال کنترل از سوی این شرکت کافی است.

    کارلوس گوئن مدیرعامل نیسان گفت: دو شرکت اکنون در توسعه فن آوری شریک هستند و با هماهندگی در خرید، استفاده از کارخانه ها و همکاری در رشد بازارها، به میلیاردها هم افزایی تحقق خواهند بخشید.

    گوئن در یک کنفرانس خبری در یوکوهاما افزود: ما در حفظ و تغزیه برند میتسوبیشی مصمم هستیم. ما به این شرکت در حل چالش های پیش رو و به ویژه بازگرداندن اعتماد مشتریان به عملکرد مصرف سوخت خودروهایش کمک خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم