فونیکسریمکسبهتام

تخفیف ۱۰۰ درصدی جریمه دیر کرد عوارض معوقه خودرو در یزد

عصر خودرو- مدیر درآمدهای عمومی شهرداری یزد از تخفیف ۱۰۰درصدی جریمه دیرکرد عوارض معوقه خودرو و نوسازی خبر داد و گفت: شهروندان تا پایان مرداد امسال مهلت دارند با پرداخت عوارض معوقه خود در زمینه خودرو و نوسازی از پرداخت جرایم گذشته معاف شده و از بخشودگی این جرایم بهره مند شوند.

تخفیف ۱۰۰ درصدی جریمه دیر کرد عوارض معوقه خودرو در یزد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد که روز پنجشنبه در اختیار قرار گرفت، علی محمد مرتضایی افزود: شهرداری یزد سه مصوبه از جمله این تخفیف را در راستای مساعدت بیشتر به شهروندان و رعایت ضوابط و ساخت و ساز توسط آنان از شورای اسلامی شهر دریافت کرده است.
    وی ادامه داد : اختصاص 10 درصد جایزه خوش حسابی و 50 درصد تخفیف بهای خدمات پسماند خانگی به مودیانی که تا پایان خرداد ماه نسبت به پرداخت عوارض نوسازی ملک خود اقدام کند و معافیت پروانه های مسکونی تک واحدی تا متراژ 400 متر از پرداخت عوارض زیربنا در سالجاری دو مصوبه دیگر شورای اسلامی شهر است.
    این مسئول اظهار کرد: عوارض نوسازی و عوارض خودرو، از جمله عوارض ملی و پایدار شهرداریهاست که در صورت پرداخت نشدن در موعد مقرر و سال مربوطه از ابتدای سال آینده مشمول جریمه دیرکرد می شود و در صورت پرداخت نشدن در سالهای متمادی بیشتر از مبلغ اصلی خواهند شد.
    مرتضایی افزود: به عوارض خودرو ماهیانه دو درصد و به عوارض نوسازی سالیانه 9 درصد جریمه دیر کرد تعلق می گیرد.
    وی ادامه داد: اعمال تخفیف های 100 درصدی جریمه دیرکرد عوارض معوقه خودرو و نوسازی در راستای مساعدت بیشتر به شهروندان در جهت به روز کردن عوارض آنهاست.
    این مسئول اضافه کرد: شهروندان می توانند برای پرداخت عوارض نوسازی ملک خود به مناطق و نواحی شهرداری و برای پرداخت عوارض خودرو به واحد وصول عوارض خودرو واقع در انتهای خیابان شهید رجایی مراجعه یا از طریق دفاتر پیشخوان عوارض خود را پرداخت کنند.
    مدیر درآمدهای عمومی شهرداری یزد گفت: مودیانی که نسبت به پرداخت عوارض نوسازی سال جاری ملک خود تا پایان خرداد امسال اقدام کنند می توانند از 10 درصد جایزه خوش حسابی عوارض سال جاری و 50 درصد تخفیف بهای خدمات پسماند خانگی امسال نیز استفاده کنند.
    وی افزود: در مجتمع های مسکونی به دلیل تجمیع زباله و سهولت در جمع آوری، 10 درصد بیشتر به تخفیف بهای خدمات پسماند خانگی اضافه می شود و تخفیف در حد 60 درصد محاسبه می شود.
    مرتضایی با بیان معافیت پروانه های مسکونی تک واحدی تا متراژ حداکثر 400 متر از پرداخت عوارض زیربنا در سالجاری خاطر نشان کرد: این تصمیم به منظور فرهنگ سازی، تسهیل در روند صدور پروانه های ساختمانی و تشویق شهروندان به اخذ پروانه ساختمان برای اراضی مجاز از نظر ضوابط شهرسازی اخذ شده است.
    وی ادامه داد: اعمال این تخفیف به منظور آگاهی شهروندان از تاکید شهرداری بر اخذ پروانه ساختمان، پیش از هر ساخت و ساز و عملیات عمران و به طور صرف با هدف رعایت ضوابط ساخت و ساز و شهرسازی است و جنبه مالی ندارد.
    شهرداری یزد با حدود 99 کیلومتر مربع محدوده خدماتی و نظارتی با همکاری سه منطقه، یک ناحیه و 11 سازمان فعالیت می کند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو