فونیکسریمکسبهتام

یک مقام مسوول سازمان حفاظت محیط زیست:

از هر چهار خودرو تهران، یک خودرو غیر استاندارد است

عصر خودرو: مدیر طرح کاهش آلودگی هوای تهران در سازمان حفاظت محیط زیست گفت که از هر چهار خودرو تهرانی یک خودرو فاقد استاندارد است که آلودگی ناشی از آن معادل ۳۰ خودرو سواری دارای استاندارد است.

از هر چهار خودرو تهران، یک خودرو غیر استاندارد است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۳:۴۸:۰۶

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایرنا ' فتح الله امی' گفت: براساس اعلام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، هم اکنون چهار میلیون خودروی سواری در تهران تردد می کنند و همواره 50 درصد خودروهای تهرانی در حالت پارک قرار داردند.
    وی افزود: این درحالی است که همچنین 2 میلیون خودروی شهر تهران (مدل 82 به پایین) فاقد استانداردهای لازم است که خودروهای پیکان، پژو و پراید بیشتر دیده می شود.
    امی گفت: براساس یک تحقیق، سه دانشگاه کشور مسوول تعیین میزان آلایندگی خودروهای فاقد استاندارد شدند و براین اساس خودروی پیکان به دانشگاه علم و صنعت، خودروی پراید به دانشکده فنی دانشگاه تهران و خودروی پژو به دانشگاه تربیت مدرس جهت بررسی و امتحان سپرده شد.
    عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت که با توجه به تردد یک میلیون خودروی فاقد استاندارددر تهران که 30 تا 40 برابر خودروی دارای استاندارد آلودگی تولید می کنند می توان گفت که روزانه یک میلیون خودرو در تهران در حرکتند.
    وی گفت که آثار آلودگی هوا در شهروندان تهرانی به صورت بیماری های مزمن دیده می شود و افزود: همه شهروندان تهرانی به نوعی دارای بیماری های مزمن و بیماری های روحی و روانی هستند که این بیماری ها ناشی از کمبود اکسیژن است.
    امی تاکید کرد: براساس یک ارزیابی که در فاصله زمانی هشتم تا 21 آذرماه سال 84 در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت، میزان حملات قلبی با مونوکسید کربن ومیزان حملات تنفسی با افزایش میزان ذرات معلق در هوا نسبت مستقیم و خطی داشت.
    مدیر طرح کاهش آلودگی هوای تهران در سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: بسیاری از قوانین زیست محیطی در کشور رعایت نمی شود چراکه استانداردهای زیست محیطی در کشور ایران بسیار ضعیف عمل می کند.
    وی گفت : آلودگی های زیست محیطی به موتور خودرو، و در قلب موتور به بخش پاشش موتور و احتراق داخل آن باز می گردد.
    عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس درباره آثار مخرب آلودگی هواگفت: براساس آمار سازمان ملل متحد جهان سالانه هشت میلیارد دلار خسارت ناشی از آلودگی هوا را متحمل می شود که این خسارت ،خسارتی همگانی است و دولت بیش از همه آن را می پردازد.
    کرمان موتوراکستریم