فونیکسریمکسبهتام

۴۰ میلیون خودرو دیگر درگیر مشکل ایربگهای تاکاتا شدند

عصر خودرو- وزارت حمل و نقل آمریکا و شرکت تاکاتا اعلام کردند که تا سال ۲۰۱۹ خودروسازان ۳۵ ال ۴۰ میلیون دستگاه خودرو دیگر در آمریکا را به دلیل نقص ایربگ ساخت این شرکت ژاپنی فراخواهند خواند.

۴۰ میلیون خودرو دیگر درگیر مشکل ایربگهای تاکاتا شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از رویترز، تایید این خبر در پی گزارش دیگری مبنی بر گسترش بزرگترین فراخوان خودرویی در آمریکا در بحث ایمنی است. پیشتر 14 خودروساز 24 میلیون دستگاه خودرو به همراه 28.8 میلیون ایربگ معیوب مرتبط با مرگ دستکم 11 تن و جراحت بیش از 100 تن را فراخوانده بودند.
    مقامات سازمان ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا گفتند: خودروسازی تسلا، شرکت خودروسازی فیسکر و جگوار لندرور نیز خودروهای خود را به دلیل مشکل ایربگهای تاکاتا فراخواهند خواند و به این ترتیب تعداد خودروسازان درگیر این مشکل به 17 مورد از جمله هوندا، فورد و فیات کرایسلر می‌رسد. 
    سازمانهای نظارتی و قانونگذاری آمریکایی اعلام کرده اند که تاکاتا در ایربگهای خود از مواد شیمیایی همچون نیترات آمونیوم استفاده می کند که باعث میشود ایربگ با نیروی بیشتری باد شود.
    نیترات آمونیوم ماده ای است که بویژه در نواحی مرطوب در با گذشت زمان در معرض خرابی قرار دارد و ماده تغییر یافته می تواند انفجاری ایجاد کند که نیروی آن برای منفجر کردن کپسول باد کننده ایربگ کافی خواهد بود و اصابت ترکشهای این کپسول به سرنشینان مرگبار خواهد بود.
    تاکنون 10 نفر در جهان به دلیل ترکیدگی ناگهانی ایربگهای تاکاتا حین بازشدن جان خود را از دست داده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط