فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار قطعات اسپرت انواع خودرو + جدیدترین قیمت ها

نبض بازار اسپرت‌کارها گران می‌تپد!

عصر خودرو- در خاطرات نوجوانی و جوانی همه مردان روزهایی هست که به قول خودشان عشق ماشین بوده‌اند و از بزک‌کردن خودرو پدرشان شروع کرده و امروزه به اسپرت‌کردن خودروی خود می‌پردازند. نبض تند بازار قطعات اسپرت خودروهای ایرانی در روزهای آخر سال قبل که منجر به ورود ۱۲۰ هزار خودرو آن هم در طی چند ماه شد! حالا کمی فروکش کرده‌ و منتظر موج دوم ورود انبوه خودروهای داخلی است که دوباره نبض آن شروع به تپیدن کند.

نبض بازار اسپرت‌کارها گران می‌تپد!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مطلب برای شما از تب اسپرت‌سواری در بین جوانان خواهیم گفت و ضمن بررسی میزان استقبال مشتریان از قطعات مختلف، نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم را برای شما بیان می‌کنیم و در آخر توجه شما را به بررسی جدول جدیدترین قیمت انواع قطعات اسپرت جلب می‌کنیم.

    تب داغ و گرانِ اسپرت‌سواری
    فروشندگان قطعات لوکس خودرو و به قولی اسپرت‌کارهای بازار قطعات اتومبیل، نرخ قطعات اسپرت خودروهای ایرانی و چینی را مانند طلا در لحظه محاسبه کرده و به قول خودشان چون این قطعات به کشور وارد شده و با دلار خریداری می‌شوند، پس باید نرخ آنها هم مانند نرخ لحظه‌ای دلار محاسبه شود! واقعیت قضیه این است که قطعات اسپرت خودروهای ساخت ایران و چین، تا حدودی در کشورمان و در کارگاه‌های خصوصی و کوچک تولید شده و الباقی که سهمی بیش از 95 درصد را در اختیار دارد، به صورت انبوه از کشورهای چین، تایوان و هند به کشورمان وارد می‌شوند. واردات اینگونه قطعات انحصاری بوده و بدین شکل نیست که نرخ قطعات کاملا شفاف باشد. به همین ترتیب شکافی برای سوءاستفاده دلال‌ها و واسطه‌گران باز شده‌ که همین امر سبب شده تا قیمت قطعات اسپرت در شهرستان‌ها به‌مراتب گران‌تر از پایتخت بوده و حتی سایت‌های اینترنتی نیز در این زمینه حسابی قیمت‌شکنی ‌کنند.
    بازار قطعات اسپرت اتومبیل همانطور که گفتیم به علت استقبال فراوان جوان‌های عشق خودرو! در لحظه قیمت می‌خورد و به طور کلی می‌توان گفت: در 6 ماه دوم سال قبل، این بازار رشد 8 تا 12 درصدی قیمت‌ها را تجربه کرده که ورود خودروهای اقساطی به بازار را نمی‌توان در گران‌شدن این قطعات بی‌تأثیر اعلام کرد. اما در یک ماه نخست امسال از تندی نبض این بازار در سال گذشته کمی کاسته شده ‌و قیمت رینگ و لاستیک، ضبط و باند و چراغ‌های اسپرت انواع خودرو تا حدودی ثبات قیمت را تجربه کرده است.

    آرایش گران خودروهای ایرانی
    به ضرس قاطع نمی‌توان گفت مجهزکردن خودرو به سیستم‌های گران‌قیمت صوتی و تصویری در مقوله اسپرت‌کردن خودرو می‌گنجد یا خیر! اما باید اذعان داشت که ارتقای سیستم‌های صوتی و تصویری خودروهای داخلی به عنوان اولین گام نزد دوستداران خودروهای اسپرت یاد می‌شود و به قول بازاری‌ها اگر اهل دل هم باشند، قدم بعدی کم کردن ارتفاع خودرو است.
    فارغ از بحث سیستم‌های صوتی باید گفت خرید فنرهای کوتاه و یا بادی که اصطلاحا فنر زانتیایی نیز در بازار نامیده می‌شود، بسیار در بین جوانان باب بوده و حسابی هم بازار گرمی را رقم زده‌اند که موجب شده است با قیمتی کمتر از 300 هزار تومان بتوان پرایدی با ارتفاع لامبورگینی سوار شد. تعویض چراغ‌های فابریک خودرو نیز در بین جوانان مرسوم است که در بازار برای خودروهای ساخت داخل بسیار متنوع بوده و برای خودروهای ساخت چین نیز دست مشتری برای انتخاب باز است. فروش چراغ‌های عقب و جلو برای خودروهای داخلی با نام‌هایی چون سوناتایی، کادنزایی و حتی ب‌ام‌و 520 در بازار قطعات بسیار داغ بوده و در مورد چراغ‌های زنون و حتی جدیدا ال‌وایرهای خودرو نیز بر همگان پوشیده نیست که با چه تقاضایی در بین مردم روبه‌رو هستند.
    مخلص کلام در پایان این قسمت را می‌توان اینگونه بیان کرد: آرایش و زیباسازی و به‌زعم دوستداران این مقوله، اسپرت کردن خودرو برای شما گران تمام خواهد شد و باید با دلی دریایی به بازار قطعات لوکس خودرو در شهرهای ایران مراجعه کنید.

    مشکلات و نگرانی‌های مردم در این بازار
    بزرگ‌ترین مسئله‌ای که به اصلی‌ترین دغدغه مردم در این بازار تبدیل شده است را می‌توان نداشتن گارانتی این محصولات و خدمات پس از فروش آنها عنوان کرد. این قطعات به صورت انبوه به کشور وارد می‌شوند و امان از روزی که در بین هزاران قطعه، جنس معیوب به دست مشتری برسد و آن زمان است که خریدار با شانه خالی کردن فروشنده مواجه می‌شود. حقیقت امر این است که بیش از 90 درصد قطعات اسپرت مربوط به خودرو در بازارهای ایران از کشور چین تأمین می‌شود که کیفیت این قطعات نیز بر همگان عیان است.
    مشتری باید قبل از مراجعه به بازار اینگونه خود را توجیه کند که این تجهیزات مانند قطعات فابریک خودرو دوام نخواهند آورند و به زودی دوباره جیب شما را قلقلک خواهند داد. همچنین باید خاطرنشان کرد این قطعات با استانداردهای خاص و تحت لایسنس کمپانی‌های سازنده خودرو ساخته نمی‌شوند و به همین منظور شایع است که اینگونه وسایل، آسیب‌های جدی به سیم‌کشی و قطعات اصلی خودرو وارد می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو