فونیکسریمکسبهتام

نماینده رسمی گروه خودروسازی فیات ایتالیا خبر داد:

آغاز تولید ۳مدل خودرو فیات از اوایل اسفند ماه جاری

عصر خودرو : کارخانه تولید خودرو های گازوییل سوز فیات اوایل اسفند ماه جاری در شهرستان گرمسار افتتاح می شود.

آغاز تولید ۳مدل خودرو فیات از اوایل اسفند ماه جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۴:۰۶
  • فیورینو
  • دوبلو
  • دوکاتو
  • آغاز تولید 3مدل خودرو فیات از اوایل اسفند ماه جاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» علیرضا حاجی علی بابایی مدیرعامل شرکت خودروسازی لوتوس، نماینده رسمی گروه خودروسازی فیات ایتالیا در ایران با بیان این مطلب گفت: این کارخانه در 90 کیلیومتری تهران واقع شده است و در فاز اول با تولید 3هزار دستگاه مینی بوس دوکاتو آغاز به کار می کند.
وی افزود: خط تولید این خودرو قالبیت تولید 8هزار دستگاه مینی بوس در سال را داراست که بعد گذشت مدت زمان کوتاهی به این میزان تولید خواهد رسید.
حاجی علی بابایی ادامه داد: در فاز بعدی فیات دوبلو و فیورینو نیز با ظرفیت تولید 5هزار دستگاه آغاز به کار می کند، که این خط تولید نیز بعد گذشت زمان اندکی تا مزر 40 هزار دستگاه تلید خودرو را افزایش می دهد.
وی با اعلام اینکه این خودروها استانداردهای یورو 4و 5 را پاس می کند افزود: میانگین مصرف سوخت خودروهای دوکاتو، دوبلوو فیورینو در سیکل های ترکیبی به ترتیب 7.2، 5.2 و 4.2 لیتر در 100 کیلومتر است.
نماینده رسمی گروه خودروسازی فیات ایتالیا در ارتباط با وضعیت سوخت گازوییل در ایران و هماهنگی این سوخت با خودرو های دیزلی این شرکت گفت: آنالیز این سوخت به شرکت فیات ارسال شده و تولید موتورهای این خودرو ها بر اساس سوخت ایران انجام می شود.
وی با اشاره به اقتصادی بودن خودرو های فیات و معروف بودن این خودرو به این شاخصه در بین دیگر خودرو سازهای دنیا گفت: با توجه به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و ضرورت استفاده از خودرو های کم مصرف و با آلودگی کم، پیش بینی می شود این خودرو ها به سرعت جای خود را میان رانندگان کشور نیز باز کند.
مدیرعامل شرکت خودروسازی لوتوس با اعلام نظارت مستقیم کارشناسان شرکت فیات در ساخت کارخانه این شرکت تصریح کرد: : یکی از افتخارات لوتوس انتقال تکنولوژی تولید این خودروها در کشور است.
حاجی علی بابایی تصریح کرد: میزان داخلی سازی خودرو ها در لوتوس در ابتدا 30در صد است که به مرور زمان اضافه خواهد شد و در سال 92 این خودرو ها به صورت کامل در کشور تولید خواهد شد.
وی در ارتباط با نوع قرارداد این شرکت با فیات نیز گفت: قرار داد شرکت لوتوس با شرکت مادر گروه خودرو سازی فیات در ایتالیا منعقد شده است و این شرکت اجاره واردات و تولید تمامی خودرو های شرکت فیات ایتالیا را در ایران دارد.
وی افزود: شرکت خودروسازی لوتوس از سال 86 وارد صنعت خودروسازی شده و با استقبالی که از خودرو های این شرکت از سوی مسوولین سازمان ها و ارگانهای دولتی در نمایشگاه های مختلف گذشته شد، این شرکت اقدام به عرضه خودروهای فیات دوکاتو، دوبلوو فیورینو کرده است.
نماینده رسمی گروه خودروسازی فیات ایتالیا در انتها نیز با اشاره به اینکه فیورینو، دوکاتو و دوبلو به ترتیب در سال های 2006، 2009 و 2010 به عنوان خودرو برتر اروپا در کلاس خود شناخته شده اند، تصریح کرد: این 3 خودرو به ترتیب با قیمت 26، 49 و 35 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.
کرمان موتوراکستریم