فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور استان هرمزگان:

تقاطع های غیرهمسطح نیازمند مطالعات است

ترافیک مشکل بافت مرکزی شهر

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور هرمزگان با انتقاد از تقاطع های غیرهمسطح در شهر گفت: تقاطع غیرهمسطح رسالت، کمکی به کاهش ترافیک نکرده است و سایر تقاطع های شهر نیز نیازمند مطالعات علمی بیشتر است.

تقاطع های غیرهمسطح نیازمند مطالعات است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از مهر، سرهنگ سلیمی ظهر یکشنبه در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات پلیس راهور استان هرمزگان برگزار شد، در پاسخ به این سئوال که احداث تقاطع های غیرهمسطح در شهر بندرعباس آیا کارشناسی شده است، بیان داشت: بندرعباس یک شهر طولی است و گسترش فعلی شهر همچنان به شکل طولی انجام می شود.

    سرهنگ سلمی گفت: در صورت افتتاح تقاطع غیرهمسطح جهانبار بلوار ساحلی در انتهای این پل باید به اتمام برسد در حالی که بلوار ساحلی طبق طرح شورای ترافیک تا اسکله باهنر امتداد خواهد یافت. از این رو ترافیک از سه راه جهانبار به بلوار ساحلی منتقل خواهد شد.

    رئیس پلیس راهور هرمزگان افزود: به لحاظ کارشناسی و علمی در بافت مرکزی شهر بندرعباس، هیچ زمانی را برای عبور عابر از عرض خیابان در اختیار عابران قرار نداده ایم، از میدان شهدا تا میدان انقلاب و از خیابان سیدجمال تا تقاطع بلوار شهدا اجازه تردد عابر وجود ندارد همین امر موجب شده تا در بسیاری از نقاط مرکزی شهر با ترافیک نامنظم خودرو و عابر روبرو باشیم.

    وی با اظهار اینکه چند تقاطع در خیابانهای هسته مرکزی شهر پیشنهاد داده ایم ولی به دلیل ایجاد خطوط بی آر تی فعلا معطل مانده است، بیان داشت: شهرداری اعلام کرده بود احداث خطوط بی آر تی از سال 94 اغاز شود ولی هنوز این طرح به سرانجام نرسیده است.

    به گفته سرهنگ سلیمی، شهرداری بندرعباس اعلام کرد خط بی آر تی از پایگاه هوایی تا شهرک هدیش احداث شود، و قول داده تا دهه فجر خط اول آن اجرایی شود.

    وی در تشریح عملکرد سال 94 پلیس راهور در استان هرمزگان بیان داشت: سال گذشته تعداد تلفات شهری نسبت به مدت مشابه سال 93، 21 درصد کاهش یافته است. تعداد تصادفات منجر به فوت 12درصد کاهش یافت.

    وی ضمن بیان اینکه تصادفات منجر به جرح کاهش 18 درصدی داشته است، افزود: تعداد مجروحین تصادفات شهری در سال 94 کاهش 20درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل داشته است. بیشترین کاهش تعداد وقوع تصادفات در مرکز استان بوده است که از نظر درصد تعداد وقوع تصادفات قشم 62 درصد کاهش یافته است.

    وی عنوان کرد: در تعداد فوتی ها 10 شهرستان کاهش تلفات جانی داشته است و سیریک و بندرلنگه هر کدام با یک کشته و رودان با دو کشته نسبت به مدت مشابه سال 93 افزایش داشته اند.

    رئیس پلیس راهور استان هرمزگان گفت: در سال 94 کنترل تخلفات 15 درصد افزایش یافت که در این مدت 25 میلیارد و 480 میلیون تومان جریمه برای تخلفات رانندگی در شهرهای استان ثبت شد.

    وی همچنین از توقیف شش هزار و 630دستگاه خودرو با افزایش 34 درصدی خبر داد و افزود: در سال 94، تعداد 63 هزار و 545 جلد گواهینامه صادر شد که 50 درصد گواهینامه جدید، 16 درصد تعویض گواهینامه، 17 درصد المثنی و مابقی در حوزه تجمیع گواهینامه ها بوده است.

    سرهنگ سلیمی گفت: در حوزه شماره گذاری 65 هزار و 399 خدمت شماره گذاری ارائه شد، که حدود 45 درصد تعویض پلاک، 10درصد نوشماره موتورسیکلت، 5درصد نوشماره وارداتی و مابقی خدمات در زمینه های اسقاط خودرو، پلاک گذر موقت، موتورسیکلت مزایده ای و مخدوشی پلاک بوده است.

    وی افزود: سال 93 خدمات خودرویی در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه و میناب انجام می شد که با ورود بخش خصوصی و آموزش به افسران راهنمایی و رانندگی شاهد ارائه خدمات در شهرهای رودان، پارسیان، بستک، قشم و بندرخمیر بودیم، بزودی در شهرهای سیریک، بشاگرد و ابوموسی هم این خدمات ارائه می شود.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو