فونیکسریمکسبهتام

کارشناس صنعت خودرو و قطعه‌سازی عنوان کرد:

قیمت قطعات خودرو افزایش می یابد

عصرخودرو: در صورت اعمال نشدن سیاست های حمایتی، تا پایان امسال قیمت قطعات خودرو بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

قیمت قطعات خودرو افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» ساسان قربانی، کارشناس صنعت خودرو و قطعه سازی، در گفت وگو با ایسنا، افزود: قیمت تمام شده قطعات تابع شرایط مولفه های اصلی تولید شامل هزینه های تامین مواد اولیه، حقوق و دستمزد، هزینه های ماشین آلات و تجهیزات، ابزارآلات تولید، هزینه های سربار مانند هزینه های حمل و نقل و انرژی است که قیمت فروش محصولات نیز براساس آن تعیین می شود.
    وی با بیان این که در صورت کاهش هزینه عوامل تولید، قیمت فروش محصولات کاهش و در صورت رشد هزینه ها نیز قیمت فروش افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیز هزینه های حمل و نقل و انرژی افزایش یافته و طبیعتا این افزایش هزینه ها به نوعی باید جبران شود.
    وی ادامه داد: شرکت های قطعه ساز تاکنون سعی کرده اند از طرق مختلف از جمله بهینه سازی فرآیندهای تولید و روش های مهندسی از افزایش قیمت فروش محصولات جلوگیری کنند؛ با این حال در شرایط فعلی چاره ای جز افزایش قیمت 10 تا 15 درصدی تا پایان سال وجود ندارد.
    قربانی تصریح کرد: البته در صورت اعمال مکانیسم های حمایتی مانند ارائه تسهیلات کم بهره یا معافیت های مالیاتی می توان قیمت ها فعلی را ثابت نگاه داشته و از افزایش قیمت جلوگیری کرد.
    کرمان موتوراکستریم