فونیکسریمکسبهتام

نخستین کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک و هوافضا برگزار شد

تولید خودرویی با هدف کاهش آلودگی هوا در ایران

عصر خودرو- نخستین کنفرانس بین المللی همایش مهندسی مکانیک و هوافضا با حضور استادان و دانشجویان این رشته و رونمایی از سه طرح ملی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار و خودروی هیبریدی قاصدک نصر ( برای کاهش آلودگی هوا) معرفی شد.

تولید خودرویی با هدف کاهش آلودگی هوا در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، آرش شمس طالقانی دبیر علمی نخستین کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک و هوافضا روز پنجشنبه در این کنفرانس گفت: این کنفرانس در محورهای کلی مکانیک و هوافضا شامل آیرودینامیک، پیش رانش، سیالات، جامدات، کنترل، نانو فناوری ، خودرو ، ساخت و تولید، مکانیک پرواز و مهندسی فضایی برگزار شد.
    وی افزود: بعد از اعلام فراخوان حدود 500 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال که بعد از داوری 395 مقاله برای پذیرش در کنفرانس ثبت نام و 300 مقاله برای ارایه در کنفرانس پذیرفته شد.
    شمس طالقانی ادامه داد: در پایان کنفرانس 6 مقاله به عنوان مقالات برتر معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
    شمس طالقانی گفت: حدود 80 مقاله از کشورهای ترکیه و روسیه به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که بعد از داوری 50 مقاله پذیرفته و در کتابچه مقالات به چاپ رسید، همچنین دو محقق از کشورهای عربستان و روسیه به عنوان سخنرانان کلیدی به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.
    وی افزود: همچنین در نخستین کنفرانس مهندسی مکانیک و هوافضا از سه طرح برجسته ملی با عناوین ' دوچرخه برقی' ، ' کالری متر فلر ' و ' تردمیل شنا ' رونمایی شد.
    در این مراسم از دکتر عبدالله شادآرام و دکتر محمد طیبی رهنی به عنوان پیشکسوتان مهندسی مکانیک و هوافضا تجلیل شد.

    ** تولید خودرو با هدف کاهش آلودگی هوا
    همچنین مهندس رزاق بلوری افشار عضو کادر آموزشی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به معرفی خودروی هیبریدی قاصدک نصیر پرداخت و گفت: این خودرو با هدف کاهش آلودگی هوا طراحی و ساخته شد و در مسابقه طراحی و ساخت خودروهای برقی ملی دانشگاه شریف رتبه دوم را کسب کرد.
    وی که اعضای طراحان و سازندگان این خودرو است، افزود: این خودرو با ظرفیت دو سرنشین و 60 کیلو بار دارای بدنه ای فلزی و طراحی منحصر به فرد است. خودروی یاد شده دارای 8 باتری با توان 100 آمپر در ساعت بوده که با هر بار شارژ شدن تا مسافت 70 کیلومتر را طی می کند.
    رزاق بلوری با بیان اینکه این میزان مسافت به وضعیت ترافیکی جاده ها و شرایط رانندگی بستگی دارد گفت: به علت بالا بودن هزینه ها از باتری های معمولی استفاده می کنیم اما اگر بتوان از باتری های اصلی خودروهای برقی ( باتری های لیتیومی ) استفاده کرد با هربار شارژ حداقل تا 200 کیلومتر مسافت را طی می کند.
    وی اظهار کرد: بعد از طی کردن 30 تا 35 کیلومتر مسافت حدود 50 درصد باتری استفاده می شود و برای هر بار شارژ به 5 ساعت زمان نیاز است که با برق خانگی امکان پذیر است.
    رزاق بلوری اظهار کرد: این خودرو دست ساز است که قرار است با مرکز تحقیقات سایپا مذاکره ای داشته باشیم تا این سیستم بر روی خودرویی واقعی پیاده شود.
    وی تاکید کرد: با توجه به آلودگی هوا در کلان شهرها به ویژه تهران، بر استفاده از خودروهای برقی با هدف کاهش آلودگی تاکید می شود که می توان با فرهنگ سازی و حمایت از سازندگان این خودروها کشور را به سمت این هدف هدایت کرد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو