فونیکسریمکسبهتام

احتمال جمع شدن خط بی‌آر‌تی «بهشتی، مطهری»

عصر خودرو- اعضای شورای اسلامی شهر تهران به حل مشکلات ترافیکی میدان هفت تیر و همچنین جمع آوری خط بی آر تی بهشتی، مطهری تاکید کردند.

احتمال جمع شدن خط بی‌آر‌تی «بهشتی، مطهری»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، بررسی وضعیت شهرداری منطقه 7 در دویست و پنجاهمین جلسه رسمی شورای شهر تهران مورد بررسی اعضا قرار گرفت. سعید طلوعی شهردار منطقه 7 با اشاره به کمبودهای موجود در این منطقه تأکید کرد: در رابطه با فضاهای سبز، فضاهای ورزشی و فرهنگی منطقه با فقر مواجه بوده و باید در این رابطه اقدامات اساسی در دستور کار قرار گیرد.

    او گفت: به دلیل مرکزی بودن منطقه شاهد مشکلات متعددی برای ساکنان آن هستیم و این مشکلات تنها با همکاری شورا یاری و شهرداری برطرف می شود.

    در ادامه این جلسه اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به برخی مشکلات منطقه 7 گفت: باید از اراضی موجود در این منطقه به منظور ایجاد فضای سبز استفاده شود و در این ارتباط نیاز است که بودجه های قابل توجهی نیز به منطقه تخصیص یابد.

    دوستی در ادامه با انتقاد از راه اندازی خط بی آر تی در محدوده خیابان مطهری و بهشتی عنوان کرد: زمانی که راه اندازی این خط بی آر تی در کمیسیون عمران شورای شهر تهران مطرح بود مسئولان شهرداری قول دادند که این خط بی آر تی به صورت آزمایشی راه اندازی شود.

    او تاکید کرد: این خط بی آر تی سبب افزایش بار ترافیکی در محدوده بهشتی و مطهری شده و جمع آوری آن باید در دستور کار قرار گیرد.

    بر اساس این گزارش در ادامه دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا قول مساعد داد که اعتباراتی به منطقه 7 اختصاص یابد.

    او با ارائه هشداری نسبت به از میان رفتن شرایط زندگی در منطقه 7 گفت: طی چند سال گذشته با تغییر و تحولات صورت گرفته شرایط زندگی در محدوده منطقه 7 از میان رفته و این منطقه به نقطه ای کاملا اداری و تجاری تبدیل شده است.

    دبیر با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در رابطه با میدان هفت تیر بیان کرد: از سال 85 شهرداری با طرح های مختلف در پی بهبود وضعیت میدان هفت تیر است اما متاسفانه در این رابطه هنوز اقدام موثری انجام نشده است.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص وجود باغ موزه قصر در محدوده منطقه 7 شهرداری تهران تأکید کرد: باید مدیریت این باغ موزه هر چه سریعتر به معاونت اجتماعی منطقه واگذار شده و شهرداری تهران باید انصراف خود از مدیریت این باغ موزه را اعلام کند.

    در ادامه این جلسه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به مشکلات میدان هفت تیر گفت: طرح های زیادی برای میدان هفت تیر در مرحله طراحی قرار داشت اما متاسفانه هیچ یک از این طرح ها پیاده نشد.

    او تاکید کرد: ترافیک موجود در میدان هفت تیر باید هر چه سریعتر برطرف شده تا شهروندانی که از این منطقه تردد می کنند بیش از این با مشکل مواجه نباشند.

    همچنین مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ینز یکی از معضلات اساسی در منطقه 7 را کمبود سرویس های بهداشتی دانست و گفت: در بسیاری از نقاط منطقه 7 به ویژه در میدان بزرگ هفت تیر با مشکل کمبود سرویس بهداشتی مواجه هستیم که شهرداری باید نسبت به حل این مشکل برنامه ریزی کند.

    نایب رئیس شورای شهر تهران در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون حل مشکلات مناطق گفت: زمانی که بودجه شهرداری مناطق تصویب شده منطقی نیست که بخواهیم برای حل مشکلات شورایاری ها بدون توجه به اعتبارات شهرداری منطقه اقدام کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط