فونیکسریمکسبهتام

تشکیل باند زورگیری خودرو توسط دو برادر

عصر خودرو- دو برادر که تشکیل باند زورگیری داده بودند، توسط پلیس آگاهی تهران شناسایی و دستگیر شدند.

تشکیل باند زورگیری خودرو توسط دو برادر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در اواخر سال 1394 فردی به کلانتری 124 قلهک مراجعه و در اظهاراتش به مأمورین اعلام کرد که خودرو سواری شخصی وی  به شماره انتظامی ایران 55/***م64 توسط دو نفر مورد سرقت قرار گرفته است .

    پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
    با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت بعنف خودرو" و به دستور سرپرست دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

    اظهارات مالباخته :
    مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " از طریق آگهی روزنامه قصد فروش خودرو ( بسترن B50  ) خود را داشتم ؛ فرد ناشناسی با من تماس گرفت و جهت رؤیت و خرید خودرو با تعیین قرار ، به نشانی محل سکونت بنده در خیابان اخلاقی مراجعه کرد ؛ خریداران خودرو دو نفر جوان بودند که پس از توافق بر سر قیمت خودرو ، هر سه نفر به بهانه آزمایش خودرو سوار ماشین شدیم . در طول مسیر حرکت ، ناگهان آنها با تهدید چاقو اقدام به سرقت خودرو بنده بهمراه کلیه مدارک خودرو کردند " .

    دستگیری متهمین :
    با توجه به شیوه و شگرد متهمین در انجام سرقت بعنف خودرو ، اقدامات پلیسی جهت شناسایی متهمین انجام و سرانجام شخصی بنام "امیرحسین. ب" ( متولد 1365 ) شناسایی و تصویر وی بعنوان یکی از سارقین از سوی مالباخته شناسایی شد ؛  در ادامه ، با شناسایی برادر امیرحسین بنام "حمیدرضا" ( متولد 1356 ) بعنوان دیگر سارق زورگیر خودرو ، دستگیر هر دو برادر در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

    با انجام تحقیقات پلیسی ، مخفیگاه دو برادر در منطقه هشتگرد کرج و شهرستان ساری شناسایی و کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی ، جهت دستگیری متهمین اعزام شدند .

    تشکیل باند زورگیری خودرو توسط دو برادر+جزییات و تصاویر

    در اولین مرحله از دستگیری این دو برادر سارق ، ابتدا امیرحسین در داخل مخفیگاهش در شهرستان ساری دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه سلاح کمری با تعدادی فشنگ جنگی کشف شد ؛ در ادامه ، حمیدرضا نیز در شهرستان هشتگرد دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه ش یک قبضه سلاح کمری بهمراه تعدادی فشنگ جنگی بهمراه چند جلد شناسنامه و کارت ملی متعلق به افراد غیر ، امهار مجعول و ... کشف شد .

    اعتراف به سرقت های مشابه :
    هر دو برادر در اظهارات اولیه منکر هرگونه زورگیری وس رقت بعنف خودرو از مالباخته شده اما پس از مواجه حضوری با شاکی و همچنین اسناد و مدارک غیر قابل انکار از سوی کارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت بعنف خودرو از مالباخته و همچنین انجام سرقت مشابه اعتراف کردند.

    با شناسایی محل نگهداری خودرو مسروقه در شهرستان حصارک کرج ، تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم به محل اعزام و ضمن کشف خودرو مسروقه ، در تحقیقات میدانی از اهالی محل اطلاع پیدا کردند که حمیدرضا خود را بنام مهندس کریمی معرفی کرده است .

    تشکیل باند زورگیری خودرو توسط دو برادر+جزییات و تصاویر

    سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به سابقه دار بودن متهمین و تحت تعقیب قرار داشتن آنها گفت : در ادامه رسیدگی به جرایم ارتکابی متهمین و بررسی سوابق آنها مشخص شد که این دو برادر از چهار سال پیش و به اتهام کلاهبرداری به شیوه صدور چک های بلامحل ، از سوی مرجع محترم قضایی کرمانشاه تحت تعقیب قرار هستند .

    رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به کشف یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس سرقت شده از متهمین که به همین شیوه و شگرد اقدام به زورگیری آن در پوشش خریدار خودرو کرده بودند ، در پایان این خبر گفت : از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت خودرو قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان – خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه نمایند .

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو