فونیکسریمکسبهتام

با سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به ترکیه؛

مشکلات و نواقص پایانه های مرزی ایران و ترکیه بررسی شد

عصر خودرو- داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به همراه سرکنسول ایران در ارزروم، معاون مدیر کل گمرک ترکیه از پایانه های مرزی گوربولاغ و بازرگان بازدید و از نزدیک با مشکلات و نواقص و شکایت رانندگان آشنا شد.

مشکلات و نواقص پایانه های مرزی ایران و ترکیه بررسی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، در پی تصمیمی که در جریان بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه به ریاست محمود واعظی نماینده ویژه رئیس جمهوری و جودت یلماز نماینده دولت آنکارا در روابط با ایران، اتخاذ شد، داود کشاورزیان از طریق زمینی عازم مرز ایران شد تا هم از وضعیت راههای ترانزیت ترکیه آگاه شود و هم با حضور در گوربولاغ از نزدیک با کارکرد، مشکلات و نواقص این مرز به عنوان بزرگترین نقطه ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران، کسب اطلاع کند.

    حسین قاسمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم، در آنکارا گفت: کشاورزیان بعداز اینکه از طریق زمینی از آنکارا به ارزروم سفر کرد، به اتفاق من و ملحق شدن گوکمن اوندر معاون مدیر کل گمرک ترکیه به جمع مان عازم مرز کشورمان شدیم.
    او گفت: در پایانه گوربولاغ پس از بازدید میدانی از روند اجرایی تردد کامیونهای دوجانبه و ترانزیت ایرانی و همچنین گفت و گو با راننندگان دو طرف، برای بهینه کردن امور تبادل نظر کرد.
    به گفته قاسمی، رانندگان ایرانی در گفت و گو با معاون وزیر راه و شهرسازی از فقدان امکانات بهداشتی و اذیت و آزار عوامل ناشناس در منطقه مرزی شکایت کردند.
    کشاورزیان و هیات همراه پس از دیدار و گفت و گو در گوربولاغ، وارد محوطه گمرک جمهوری اسلامی ایران در بازرگان شده و ضمن مشاهده روند کار، مسائل مختلف در مرز را نیز بررسی کرد.
    براساس توافقی که در کمیسیون مشترک بین دو وزیر مسئول حاصل شده، مشکلات، مسائل و پیشنهادات هر یک از طرفین برای روان سازی تردد و و رفع مشکلات و کاستی ها، احصا گردیده و تا قبل از برگزاری هشتمین کمیسیون عالی حمل و نقل دو کشور به ریاست وزرای حمل و نقل که قرار است طی دو تا سه ماه آینده در تهران برگزار شود، در قالب گزارشی تهیه و به این کمیسیون ارائه گردد.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو