فونیکسریمکسبهتام

حمید رضا صمدی:

قطعه سازان آماده حضور در بازارهای رقابتی

عصر خودرو- عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو تاکید کرد: قطعه سازان خودرو آماده حضور در بازارهای رقابتی هستند.

قطعه سازان آماده حضور در بازارهای رقابتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از واحد مرکزی خبر، عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو افزود : قطعه سازان هیچ مشکلی برای تولید قطعات استاندارد و باکیفیت ندارند ، حداقل 70 تا 75 درصد از قطعه سازان داخلی برای حضور در بازار رقابتی دارای امادگی لازم هستند و تنها خواسته ما از خودروسازان داخلی این است که با حمایت از قطعه سازان ، طرف خارجی او که در قالب شرکت مشترک (جوینت ونچر) فعالیت می کند مجبور به استفاده از قطعات استاندارد باشد.

    حمیدرضا صمدی با بیان اینکه آْماده رقابت براساس قراردادهای سالم هستیم ، گفت: تمام قطعه سازان کشور از آمادگی و توانمندی لازم برای تولید قطعات با استفاده از فناوری های روز دنیا (یورو) که از استانداردهای روز دنیاست ، برخوردارند.

    وی با بیان اینکه اقتصادی را مقاومتی می داند که بدون یارانه روی پای خود بایستد ، گفت : اقتصادی مقاومتی است که ریشه داشته باشد ، تکنولوژی صنعتگر به روز باشد ، خدمات و نواوری لازم را در صنعت داشته باشد و بتوانیم با بهترین کیفیت تولید کنیم.

    صمدی تنها مشکل بخش تولید و صنعت را هزینه های مالی دانست و افزود : اختلاف بزرگ ما با کشورهای دیگر به ویژه چین هزینه های مالی است ، هزینه های مالی در ایران بطور معمول 24 درصد اعلام شده است ولی اگر بتوانید از یک بانک تسهیلات بگیرید هزینه مالی شما 30 درصد تمام می شود .

    عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت : وقتی سود تسهیلات در ایران 30 درصد و در چین صفر یا یک درصد است یعنی من در اغاز مسابقه با رقیب چینی 30 درصد عقب هستم در چنین شرایطی رقابت قطعه ساز ، صنعتگر و تولیدکننده ایرانی با طرف چینی و دیگر رقبا قطعا شدنی نیست.

    وی دراین حال می گوید : چین نخستین کشوری بود که به محض برداشته شدن تحریم ها و تائید نمونه ها ، قطعات سیستم سوخت رسانی ( لوله ها و کنیستر) را به انجا صادر کردیم و نخستین محموله عمده هم برای استفاده در خودروهایی مثل ولوو که در چین تولید می شود اخر فروردین به این کشور صادر خواهد شد.

    صمدی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای بستن درهای کشور نیست ، صنعتگر ایرانی در چنین فضایی باید رشد کند به شرط اینکه یک نقطه صفر تعریف شده داشته باشیم، افزود : خواسته ما از مسئولان این است که مشق تولید ، کیفیت و هزینه های تولید را به ما بسپارند ولی بحث هزینه های مالی یا هزینه های سرمایه درگردش صنعت را انها حل کنند .

    وی ظرفیت های تولید سیستم سوخت رسانی را در کشور بسیار بالا دانست و گفت : ظرفیت ایجاد شده برای تولید قطعات سیستم سوخت رسانی در کشور معادل تولید سالانه 3 میلیون دستگاه خودرو است و اکنون با 50 درصد ظرفیت خالی در این بخش مواجه ایم .

    صمدی افزود : در 10 سال گذشته با صادرات سالانه حدود 2 میلیون و 500 هزار یورو قطعات سیستم سوخت رسانی جزء صادرکنندگان خوب کشور بودیم ولی با اعمال تحریمها و از دست رفتن بازارهای صادراتی این رقم اکنون به کمتر از 100 هزار یورو رسیده است.

    وی با بیان اینکه اکنون فقط به اوکراین صادرات داریم ، گفت : باتوجه به عبور از بازار داخلی ، عمده برنامه ریزی ما در سال اینده برای صادرات است.

    وی درخصوص پرداخت سهم قطعه سازان از محل فروش اقساطی خودرو تصریح کرد : هنوز کل2500 میلیارد تومانی را که قرار بود بانک مرکزی از محل فروش اقساطی خودرو به خودروسازان پرداخت کند ، نپرداخته ضمن اینکه ان بخشی هم که پرداخت شده به قطعه سازان نرسیده است.

    صمدی گفت : انتظار ما از قراردادهای جدیدی که با خودروسازان منعقد می شود این است که بخشی از نظارت به قطعه سازان واگذار شود تا بازار را به خودروسازان خارجی تقدیم نکنیم چرا که در این صورت اشتغال را که مهم ترین مسئله ماست از دست می دهیم و بازار ما یکسره در اختیار خارجی ها قرار می گیرد.

    عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با بیان اینکه استاندارد یورو 4 یازده سال قبل در دنیا اجباری شد ، افزود : براساس امار 18 میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود دارد که حدود 15 میلیون انها فاقد استاندارد یورو 4 ابتدایی ترین استاندارد برای حفظ محیط زیست
    است.

    صمدی گفت : حتی خودروهایی که 3 تا 4 سال قبل با استاندارد یورو 4 تولید شده است چون هیچ پایشی برای استاندارد بودن انها انجام نشده است اکنون دیگر یورو 4 نیست.

    وی با بیان اینکه معاینه فنی همچنان کل سیستم سوخت رسانی را پایش نمی کند افزود : تعداد ازمون ها برای خودروهای یورو 4 باید بیشتر و با کیفیت بالاتر باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو