فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۴۵۷»

سامانه سوخت بنزین فقط هزینه‌بر است

عصر خودرو- ماجرای سامانه سوخت همچنان ادامه دارد، اگرچه وزیر نفت می گوید ادامه استفاده از این سامانه برای بنزین دیگر لزومی ندارد و این حرف را در کمیسیون انرژی نیز گفته‌است، اما انجام این کار مانند دیگر مسائل مخالفانی نیز دارد که به نظر می‌رسد روند کار را در دولت کند کرده اند.

سامانه سوخت بنزین فقط هزینه‌بر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره آخرین وضعیت تصمیم گیری برای سامانه سوخت بنزین، با اشاره به اینکه هر کس با عینک خود سامانه سوخت بنزین را بررسی می کند، گفت: تمام نظرات موافق و مخالف جمع آوری شده و به دولت فرستاده شده تا در این مورد تصمیم گرفته شود.

    داوود عربعلی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به هر حال تا زمانی که هیات دولت به وزارت نفت چیزی در این مورد ابلاغ نکند و موضوع جمع آوری سامانه سوخت بنزین مصوب نشود این اتفاق نخواهد افتاد.

    در حالیکه رییس اتحادیه جایگاداران سوخت می‌گوید ادامه این طرح با توجه به اینکه اکثر افراد از کارت های سوخت جایگاه داران که کنار پمپها آویزان است، استفاده می کنند، تنها هزینه بر شده است، عربعلی می گوید که هر کسی با عینک خود به این قضیه نگاه می کند و باید دید که ادامه این کار چه میزان اثرگذاری داشته و چه میزان زحمت آور است، اگر زحمت آن نسبت به اثرگذاریش بیشتر بود باید حذف شود.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا حذف سامانه سوخت بنزین نیزی با وجود مخالفت برخی اعضای مجلس نیازی به تایید مجلس دارد، عنوان کرد: با توجه به گفته آقای وزیر که تصمیم گیری در این مورد را منوط به تصویب دولت کرده است، به نظر نمی رسد تاید مجلس لازم باشد، اما به هر حال این موضوع باید از سوی دولت تصویب و ابلاغ نهایی شود.

    سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش ادامه داد: صحبت از حذف سامانه بنزین جدید نیست و در عین حال با توجه به اینکه قیمت بنزین در حال حاضر تفاوت چندانی با کشورهای همسایه ندارد به نظر می رسد ادامه استفاده از این سامانه نیز ضرورتی نداشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط