فونیکسریمکسبهتام

پونتیاک ترنس‌ ام مدل ۲۰۱۶ معرفی شد

عصر خودرو: شرکتی به نام Trans Am De۴pot با خرید لیسانس و اجازه‌ی استفاده از نام و لوگوی Trans AM، به ساخت مدلی به نام Trans AM SE Bandit Edition دست زده که دقیقا از آن ۷۷ دستگاه تولید خواهد کرد.

پونتیاک ترنس‌ ام مدل ۲۰۱۶ معرفی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹:۰۰
  • پونتیاک ترنس‌ ام مدل 2016 معرفی شد
  • پونتیاک ترنس‌ ام مدل 2016 معرفی شد
  • پونتیاک ترنس‌ ام مدل 2016 معرفی شد
  • پونتیاک ترنس‌ ام مدل 2016 معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران، عنوان این مقاله درست است اما برای یافتن این سوال که چطور امکان دارد پونتیاک حتی بعد از ورشکست شدن باز هم نمونه‌ی جدید به بازار عرضه کند، با ما همراه باشید.

کارخانه‌ی پونتیاک در سال 1926 در ایالت میشیگان و شهر دیترویت به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شرکت عظیم جنرال موتورز فعالیتش را آغاز کرد و در طی سال‌های فعالیت فراز و نشیب‌های زیادی داشت. پونتیاک سرانجام در سال 2010 کلیه فعالیت‌های کارخانه و دفتر مرکزی خود را به طور کامل متوقف کرد و کارگران این شرکت از آن به بعد با مستقر شدن در کارخانه‌های جدید، به مونتاژ خودروهای شورولت، کادیلاک، جی ام سی و بیوک پرداختند.

ترنس‌ام (Trans Am) در واقع نامی پکیجی بود که برای ارتقا هندلینگ، سیستم فنربندی و قدرت پیشرانه‌ی مدلی به اسم Firebird استفاده می‌شده ولی به تدریج خودروی مذکور به طور خلاصه پونتیاک ترنس ام خوانده می‌شدند و حالا بعد از گذشت بیش از 5 سال از ترک آخرین اتومبیل با برند پونتیاک،شرکتی به نام Trans Am De4pot با خرید لیسانس و اجازه‌ی استفاده از نام و لوگوی Trans AM، به ساخت مدلی به نام Trans AM SE Bandit Edition دست زده که دقیقا از آن 77 دستگاه تولید خواهد کرد.

برای دانستن اینکه Bandit Edition چیست باید نگاهی کوتاهی به صنعت فیلم سازی آمریکا داشته باشیم. در سال 1977 فیلمی کمدی/ اکشن با عنوان Smokey And the Bandit با حضور برت رینولدز (Burt Reynolds) به روی پرده رفت که در آن، ستاره فیلم سوار بر یک پونتیاک ترانس ام مشکی رنگ می‌شد که ممهور به لوگوی بسیار بزرگ پرنده‌ی آتشین بر روی کاپوت جلوی خودرو بود. این طرح و رنگ از آن زمان تا به امروز الهام‌بخش بسیاری از صاحبان و علاقه‌مندان ترانس ام است و از دید آنها جذابیت و اصالتی خاص دارد.

این مدل جدید که براساس شورولت کاماروی 2016 تولید شده با پیشرانه‌ی بسیار پرقدرت 7.4 لیتری 8 سیلندر توربوشارژردار با توان خروجی 840 اسب بخار عرضه می‌شود. در واقع شرکت تولید کننده‌ی این خودرو، لباسی جذاب برای جدیدترین کاماروی بازار دوخته که با تعویض چراغ‌های جلو و عقب، کاپوتی جدید و کشیده همراه با ورودی هوای برجسته، تعویض کامل تودوزی خودرو، سقف دو تکه‌ی شیشه‌ای و برداشتن کلیه نشان‌های شورولت، آن را تبدیل به یک کاماروی ترنس ام مدل 2016 کرده است. در داخل اتاق و روی چرم قسمت پشت سری صندلی‌های جلو، نشان راهزن‌ها (Bandit) حک شده و نکته جالب‌ترِ این ماشین امضای شخص Burt Reynolds است که در داخل کابین خودرو و روی داشبورد آن به چشم می‌خورد که بدین صورت مهر تاییدی بر اصالت این ترانس ام خواهد بود.

قیمت هریک از این دستگاه‌های ترنس‌ام از 115 هزار دلار آغاز می‌شود و با توجه به دست‌ساز بودن تمامی 77 عدد آن، خریدار باید مدتی را تا آماده شدن خودروی خود صبر کند.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو