فونیکسریمکسبهتام

رویانیان اعلام کرد:\\\\\\\\\\\\\\'

مهلت ۳ساله برای کاهش مصرف سوخت خودروها

عصر خودرو : رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت‌ کشور گفت: خودروسازان باید تا سال ۱۳۹۳ تولیدات خود را بهبود ببخشند و مصرف سوخت خودروهای تولیدی را نیز کاهش دهند.

مهلت ۳ساله برای کاهش مصرف سوخت خودروها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۹:۰۳

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از اکونیوز محمد رویانیان اظهار داشت: هدف ما از اجرای طرح همیاران مدیریت انرژی (هما)، تلاش در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی، جلوگیری از هدررفت انرژی، آبادانی مملکت و همچنین ذخیره سازی برای نسل های آینده است.
    وی با پیشنهاد تأسیس و راه اندازی شورای همیاران مدیریت انرژی در کشور، خاطرنشان کرد: نیاز داریم که شورای مرکزی همیاران مدیریت انرژی کشور با برنامه ریزی در تهران تأسیس شود و خود من نیز برای عضویت در این شورا اعلام آمادگی می کنم.
    رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در بخش های صنعتی، خدماتی، کشاورزی و حمل و نقل کشور آرامش وجود دارد، گفت: نشانه های مثبت طرح هدفمندی در حال بروز است و بحث مدیریت مصرف در زندگی فرد فرد مردم در حال شکل گیری است.
    رویانیان طرح هدفمندی را آغاز حرکت مقابله با اسراف و مدیریت مصرف عنوان کرد و افزود: این آغاز، پایانی مبارک و موفق را رقم می زند.
    وی همچنین به مشکلات بخش حمل و نقل روستایی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مسائلی که به طور جدی به آن پرداخته می شود، بحث حمل و نقل روستایی است که تأثیر بسیاری در تأمین مایحتاج زندگی مردم و توانمندسازی جامعه دارد و امروز دغدغه مسئولان توسعه حمل و نقل عمومی روستایی است.
    رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تأکید بر این موضوع که بین مردم و مسئولان، دغدغه های مشترکی به وجود آمده است، تصریح کرد: در واقع این موضوع یک انسجام ملی برای کاهش مصرف انرژی و توسعه اجتماعی است.
    رویانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش 15 درصدی مصرف گازوئیل و بنزین، خاطرنشان کرد: خودروسازان موظف شده اند مباحثی مانند کیفیت، ایمنی و کاهش مصرف را در تولیدات خود لحاظ کنند و هیچ کس با بهبود این خدمات نباید مخالفتی داشته باشد.
    وی افزود: بر اساس جدول زمانی مشخص شده خودروسازان تا سال 1393 باید تولیدات خود را بهبود ببخشند و مصرف سوخت آنها نیز شش لیتر در هر 100 کیلومتر باشد.
    رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در پایان با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در مورد اسقاط خودروهای فرسوده، ابراز داشت: با توجه به طولانی بودن فرآیندهای اداری، استقبال چشمگیری از طرح انجام نشد اما در صورت تسهیل فرآیندها، ظرفیت اسقاط روزانه 5 هزار خودرو را داریم.
    کرمان موتوراکستریم