فونیکسریمکسبهتام

چه اتفاقی می افتد که هزینه خودروهای الکتریکی از بنزینی کمتر می شود؟

عصر خودرو- از مدل سه خودرو الکتریکی تسلا در ۳۱ مارچ به قیمت ۳۵ هزار دلار رونمایی می شود.

چه اتفاقی می افتد که هزینه خودروهای الکتریکی از بنزینی کمتر می شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، خودروهای چهاردر عادی در مقایسه با خودروهای الکتریکی گران تر هستند و حدود 70 هزار دلار فروخته می شوند که این قیمت شامل خدمات پس از فروش نمی شود.

    مدل 3 خودرو الکتریکی تسلا که در بازار خودرو پبشرفت بزرگی محسوب می شود، از خودروهای دیگر خیلی لوکس و مدرن تر محسوب می شود. طرح این خودرو از مدل های بی ام و سری 3 و بنز سی کلاس الگو برداری شده است.

    خودروهای الکتریکی در مقایسه با خودروهای بنزینی مصرف بنزین کمتری دارند و از سال 2014 در بازار فروخته شده است.

    اخیرا به دلیل این که قیمت بنزین پایین آمده و در سال 2016 قرار است هر گالن کمتر از 2 دلار شود، نیاز به خودروهای الکتریکی کمتر می شود. خودروهای چهاردر که قیمت آن ها کمتر از 22 هزار دلار است، در سال 200 هزار دستگاه خودرو از آن به فروش می رود.

    ولی خودروهای مدل3 برای کشورهایی است که دولت آنها به ذخیره کردن بنزین اهمیت می دهند. این مدل، تعریفی جدید از خودروهای سدان در آمریکا ایجاد کرده است.

    سرعت شتاب گرفتن این خودروها از صفر تا 60 مایل حدود 2.6 ثانیه طول می کشد که از خودروهای لامبورگینی، فراری و پورشه سرعت بیشتری دارد.

    برای این خودروهای به دلیل این که موتور در جلو قرار ندارد، جلوبندی آنها کوچک تر است و این موضوع باعث می شود که درجه ایمنی آنها بالا رود.

    با یک بار شارژ شدن آن، حدود 300 مایل می توان طی کرد. پس بیشتر راننده ها به جز شارژ کردن خودروها در گاراژ، نیازی نیست جای دیگری خودرو را شارژ کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط