فونیکسریمکسبهتام

دانش فهیم در گفت و گو با «عصر خودرو» مطرح کرد:

بالندگی قطعه سازان پیش شرط رقابت پذیری صنعت خودرو

عصر خودرو- مدیر پیشین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اجرای برجام و برخی گشایش‌ها در روند تامین مواد اولیه تولید وسرمایه گذاری مشترک خودروسازان ایرانی از آغاز زمزمه‌های حدف حمایت‌های تعرفه‌ای و خروج دولت از این صنعت برای رقابتی شدن تولید و عرضه خودرو خبر داد.

بالندگی قطعه سازان پیش شرط رقابت پذیری صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، دانش فهیم گفت: حذف حمایت ها موضوعی  است که رئیس جمهوری نیز در سومین همایش خودرو بر آن تاکید کرد.گرچه باید این خواسته معوق صنعت خودرو را به فال نیک گرفت اما فراهم شدن الزامات تحقق این اهداف اصل اولیه برای رقابتی شدن تولید و عرضه خودرو است.
    وی افزود: افزایش میزان توانمندی قطعه سازان ، کاهش تدریجی و هدفمند حمایت‌های تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای دولت از این صنعت و توسعه مراکز تحقیق و توسعه و طراحی خودرو از جمله این پیش شرط‌‌‌ها محسوب می شود. اما درصورتی که قطعه سازان کشورمان به رشد و بالندگی لازم رسیده و از توانمندی مناسبی برخوردار شوند که بتوانند در تعاملی دو سویه با خودروسازان خارجی که اکنون برای مشارکت دوباره به صنعت خودرو کشورمان بازگشته‌اند، به بخشی از بازارهای صادراتی این شرکت‌ها راه پیدا کنند، بستر اصلی رقابتی شدن تولید و عرضه خودرو فراهم خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط