فونیکسریمکسبهتام

برخورد با خودروسازانی که از نشان تجاری لاتین استفاده می‌کنند

عصر خودرو : مدیر‌کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برخورد با شرکت‌های خودروساز داخلی که در نشان تجاری خود(برند) از اسامی و یا واژگان لاتین استفاده می‌کنند، خبر داد.

برخورد با خودروسازانی که از نشان تجاری لاتین استفاده می‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳:۵۶

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از فارس علیرضا کریمی درباره موضوع الزام شرکت های خودروساز داخلی مانند \\\\\\"ایران خودرو \\\\\\" و \\\\\\"سایپا \\\\\\" در استفاده از نشان تجاری (برند) با واژگان فارسی اظهار داشت: با توجه به تذکرات قبلی که از سوی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت های خودروساز داخلی داده شده مبنی بر الزام به استفاده از اسامی و واژگان فارسی و همچنین استفاده از حروف فارسی در پشت نویسی خودروها، از این پس وارد فاز برخورد با چنین تخلفات شرکت های خودروساز می شویم.
    کریمی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات وزارت ارشاد سعی داشته است که شرکت های خودروساز داخلی را ملزم به استفاده از اسامی فارسی کند و در این مدت، تنها \\\\\\"مینیاتور \\\\\\" از محصولات شرکت سایپا را داشتیم که واژگان غیرفارسی محسوب می شد و با تذکرات داده شده به این شرکت خودروساز، نام این خودرو نیز تغییر کرد.
    وی تصریح کرد: در مورد شرکت های خودروسازی که اقدام به درج نام خودروی خود با استفاده از حروف لاتین می کنند، مانند سمند که بر روی این خودرو به صورت SAMAND و یا سایپا که بر روی خودروهای تولیدی این شرکت به صورت SAIPA استفاده می شود، برخورد با این تخلفات شرکت های خودروساز آغاز می شود.
    مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این نکته که شرکت های خودروساز داخلی ملزم هستند که حتما از نشان تجاری با استفاده از حروف فارسی در خودرو های تولیدی خود استفاده کنند، گفت: برخورد با چنین تخلفاتی در برنامه های قطعی دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.
    کرمان موتوراکستریم