فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان

افزایش نرخ حمل‌ونقل عمومی به تصویب شورای اسلامی شهر رسید

عصر خودرو- معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: افزایش نرخ حمل‌ونقل عمومی به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید و یک بسته هدفمند حمایتی تخفیف ویژه برای استفاده‌کنندگان از اتوبوس نیز ارائه شده است.

افزایش نرخ حمل‌ونقل عمومی به تصویب شورای اسلامی شهر رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، علیرضا صلواتی با اشاره به ارائه لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری به شورای شهر اظهار کرد: لایحه افزایش کرایه اتوبوس‌های شهری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مورد تصویب قرار گرفت.

    وی اضافه کرد: با توجه به افزایش هزینه‌هایی که در کل شهر داریم، به نوعی سیاست کاهش نرخ‌های متعدد را باهدف افزایش اطلاع شهروندان از موضوع قیمت خطوط اتوبوس‌رانی را دنبال می‌کنیم.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال آینده از 13 قیمت در سطح شهر به چهار قیمت رسیدیم، تصریح کرد: تلاش کردیم که خطوطی که قیمت‌های مشابه دارند باقیمت‌های واحد ارائه شوند تا شهروندان بتوانند آگاهی لازم را نسبت به قیمت بلیت داشته باشند.

    وی با تأکید بر اینکه حدود 100 خط اتوبوس در سطح شهر فعال است، ادامه داد: قیمت‌های خطوط اتوبوس‌رانی فعال در سطح شهر 200، 300، 400 و 600 تومان است و همچنین تلاش کرده‌ایم که بتوانیم یک بسته حمایتی را به صورت هدفمند ارائه کنیم.

    صلواتی تأکید کرد: براساس این بسته حمایتی تخفیف 20 درصدی برای دانش آموزان، دانشجویان، خبرنگاران، بازنشستگان کشوری و لشکری، ایثارگران، جانبازان، معلولان و خانواده تحت پوشش آن‌ها و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی لحاظ می‌شود.

    وی با بیان اینکه مسافرانی که در ساعت غیر اوج هم در صبح و هم در بعدازظهر از سیستم اتوبوس‌رانی استفاده می‌کنند،  به ازای هر سفر مشمول 20 درصد تخفیف می‌شوند، افزود: کارمندان و کارکنان دولت با درخواست دستگاه مربوطه مشمول تخفیف 10 درصدی می‌شوند.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: فرزندان و همسران شهدا و جانبازان بالای 25 درصد نیز از تخفیف 40 درصدی برخوردار می‌شوند و هزینه 10هزار ریال بلیت تک‌سفره نیز برای افراد فاقد کارت هوشمند نیز مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت.

    وی با اشاره به اینکه با این کار با افزایش استقبال شهروندان مواجه می‌شویم و به نوعی رغبت شهروندان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان را برای استفاده از این بسته‌های حمایتی داریم، اظهار کرد: همچنین از سوی دیگر این بسته حمایتی می‌تواند به افزایش راندمان و بهره‌وری اتوبوس‌رانی کمک کند.

    صلواتی با تأکید بر اینکه متاسفانه ناگزیر از افزایش کرایه اتوبوس‌ها هستیم، ادامه داد: چراکه هر ساله براساس قانون یک سوم بلیت اتوبوس‌ها باید توسط دولت، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم دیگر بلیت اتوبوس‌ها نیز باید توسط مردم پرداخت شود.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته دولت 12 میلیارد تومان  معادل حدود 25 درصد از سهم خود را برای یارانه بلیت اتوبوس‌های اصفهان پرداخت کرده است، تصریح کرد:  در سال جاری نیز دولت تاکنون سه میلیارد تومان معادل هفت درصد از سهم 45 میلیارد تومانی خود را برای بیلت اتوبوس‌های اصفهان پرداخت کرده است.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: هزینه‌های جاری اتوبوس‌رانی، حقوق و دستمزد و موارد دیگر باید در زمان خود پرداخت شود و تمام بار این هزینه‌ها به دوش شهرداری تحمیل‌شده است.

    وی با اشاره به اینکه از سال 1389 تا سال 1394 مجموع مطالبات شهرداری از دولت برای یارانه بلیت اتوبوس‌ها حدود 88 میلیارد و 500 میلیون تومان است که در سال‌های گذشته این هزینه‌ها پرداخت‌نشده است، تأکید کرد: در سال‌های گذشته دولت حدود 80 درصد از سهم خود را برای یارانه بلیت اتوبوس‌ها پرداخت می‌کرده اما امروز این عدد به هفت یا هشت درصد رسیده است.

    صلواتی با تأکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم بحث افزایش کیفیت ارائه خدمات و نوسازی ناوگان را انجام بدهیم و سن ناوگان را در سال آینده به پنج سال برسانیم و کیفیت ناوگان و کیفیت سرویس‌دهی را افزایش بدهیم، افزود: افزایش خطوط سامانه اتوبوس‌های تندرو شهری نیز مورد تأکید شورای شهر است و این مهم در دستور کار شهرداری قرار دارد.

    وی با بیان اینکه کاهش تصدی‌گری و واگذاری به بخش خصوصی در کنار افزایش سطح ارائه خدمات به شهروندان می‌تواند رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته باشد، گفت: افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ها به صورت میانگین با توجه به بسته‌های حمایتی ارائه شده 20 درصد است اما این افزایش قیمت در خطوط متفاوت است.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: کاهش تنوع قیمتی را در سال‌های آینده دنبال می‌کنیم و سیاست نهایی ما این است که بتوانیم قیمت را براساس پیمایش و طول مسیر مسافران داشته

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط