فونیکسریمکسبهتام

منابع کره ای خبر دادند:

امضای قرارداد مونتاژ خودروهای جدید کره در ایران طی ماه‌های آینده

عصر خودرو- منابع آگاه کره ای اعلام کردند شرکت های هیوندای موتور و کیا موتورز در سه ماهه دوم امسال قراردادهایی را با شرکت های خودروسازی ایران به امضا خواهند رساند.

امضای قرارداد مونتاژ خودروهای جدید کره در ایران طی ماه‌های آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر«عصر خودرو» به نقل از نسیم، منابع آگاه روز دوشنبه گفتند، شرکت های هیوندای موتور و کیا موتورز در سه ماهه دوم امسال قراردادهایی را با شرکت های خودروسازی ایران به امضا خواهند رساند.

    هیوندای و کیا دومین و سومین شرکت های بزرگ کره ای خواهند بود که پس از شرکت پوسکو، تجارت با ایران را بعد از لغو تحریم ها از سر می گیرند.

    این قرارداد که در قالب سی کی دی منعقد می شود روشی است که از طریق آن شرکت های هیوندای و کیا قطعات محصولات خود را به ایران ارسال می کنند و کار مونتاژ نهایی قطعات در ایران انجام می گیرد و با برند هیوندای و کیا به فروش می رسد.

    کشورهای در حال توسعه این نوع قراردادها را ترجیح می دهند زیرا به ایجاد فرصت های شغلی و توسعه تکنولوژیک آنها کمک می کند.

    قبل از اعمال تحریم های غرب علیه ایران، شرکت های هیوندای و کیا با همکاری شرکت های ایرانی آر وی ام کو و سایپا و به روش سی کی دی محصولات خود را در ایران به فروش می رساندند.

    هیوندای در سال های 2010 و 2011 به ترتیب 23 هزار و 200 و 14 هزار و 500 دستگاه از محصولات خود را در بازار ایران به فروش رساند. تعداد فروش محصولات کیا در این دو سال 26 و 22 هزار دستگاه بود. از آنجایی که صادرات خودرو و قطعات به ایران در سال 2012 به حالت تعلیق درآمد، دلالان در کشورهای همسایه خودروهای کره ای را به صورت غیرمستقیم به ایران صادر می کردند و از این طریق هیوندای و کیا توانستند در طول تحریم ها نیز سهم خود از بازار ایران را حفظ کنند.

    هیوندای و کیا، در جولای سال قبل پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای، صادرات به ایران را از سر گرفتند.

    در حال حاضر، شرکت هیوندای موتور در حال بررسی از سر گیری تولید با همکاری چند شرکت ایرانی است. به گفته منابع محلی، هیوندای احتمالا قراردادی را با یکی از دو شرکت ایران خودرو یا سایپا امضا خواهد کرد. کیا موتورز هم در تلاش برای تمدید قرارداد خود با شرکت سایپاست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو