فونیکسریمکسبهتام

صنعت خودرو در قرن آینده با چه تغییراتی رو به رو خواهد بود؟

عصر خودرو- فناوری‌های جدیدی مانند اتومبیل‌های بدون راننده و تغییر نیروی محرکه چهره صنعت خودروسازی را دستخوش تغییرات بسیاری کرده است.

صنعت خودرو در قرن آینده با چه تغییراتی رو به رو خواهد بود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۰۰

    بهگزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز، ما پیشرفت‌های زیادی را طی صد سال گذشته دیده‌ایم و امروز شرکت BMW چشم‌انداز خود را با نگرش صد مفهوم متفاوت ارائه داد. اما می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که از دید شما خودرو‌ها در صد سال آینده چه ظاهری خواهند داشت؟ به صد سال پیش باز می‌گردیم، یعنی جایی که مدل T شرکت فورد بازار خودرو را قبضه کرده بود و سپس بعد از آن گزینه‌های دیگری معرفی شدند.

    موتورهای بزرگ‌تر به کار گرفته شدند اما هنوز تعداد اسب بخار آنها پایین مانده بود. زمان به سرعت گذشت تا که امروز مشاهده می‌کنیم خودروهایی با 1000 اسب بخار و موتور‌هایی که به منظور بهبود بهره‌وری سوخت بسیار کوچک شده‌اند یا حتی خودرو‌های برقی‌ای که بسیار محبوب گشته‌اند، از ثمرات این دوره بوده‌اند. اگرچه ماحصل قرن گذشته امنیت و بازدهی را بالا برده است، اما چه نکاتی برای نسل‌های آینده خودرو مدنظر قرار می‌گیرد؟

    وسایل نقلیه خودران به‌ظاهر بخشی از دنیای جدید پیش رو است. ارائه وسیعی از سنسور‌ها و ارتباطات بین خودرو‌ها که شانس وقوع یک حادثه را به‌شدت کاهش می‌دهد نیز از دستاورد‌های اخیر بوده‌اند. در همین راستا نیروی محرکه جدیدی مانند هیدروژن و موتور‌های برقی نیز در حال شکوفایی روز افزون هستند. با این حال، این رخداد‌ها می‌تواند بیش از اینها در صد سال آینده تحول یابد. آیا باید به نوع جدیدی از منبع قدرت اندیشید؟ آیا اتومبیل‌ها به پرواز درخواهند آمد؟ شما چه فکر می‌کنید؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط