فونیکسریمکسبهتام

ورود موتور آمبولانس‌های جدید به ناوگان اورژانس کشور

عصر خودرو- رئیس مرکز مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: از ۵۰۰ موتورآمبولانس درخواست شده در فاز اول حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ موتور در تهران و ۱۳ استان شلوغ کشور وارد خواهد شد، هم اکنون ۳۰ موتورآمبولانس در تهران فعال است که رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.

ورود موتور آمبولانس‌های جدید به ناوگان اورژانس کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از واحد مرکزی خبر، دکتر امین صابری نیا در حاشیه اجلاس روسای مرکز فوریتهای پزشکی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: اورژانس کشور در حال حاضر با 2 هزار و 162 پایگاه اورژانس، 20 پایگاه آمبولانس هوایی، 2 پایگاه اورژانس دریایی، 30 موتور آمبولانس، 580 اورژانس بیمارستانی، 18 هزار پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی و 40 هزار نیروی انسانی در اورژانس بیمارستانی به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز است.

    وی افزود: اجلاس امروز نیز برای هماهنگی و آمادگی اورژانس در بحث سلامت نوروزی تشکیل شده تا محورها و فوریت های اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی در سراسر کشور را مشخص کنیم.

    دکتر صابری‌نیا گفت: استقرار اورژانس پیش بیمارستانی، آمادگی صددرصدی اورژانس بیمارستانی، استقرار متخصصان مقیم در بیمارستان ها و فعال بودن کلینیک های ویژه و نظارت روزانه بر تخت های آی سی یو، پی آی سی یو و ان آی سی یو از دیگر اهداف این اجلاس است.

    برای امداد نوروزی پایگاه های آمبولانس هوایی در 20 نقطه آمادگی صددرصدی برای ارائه خدمت دارند
    وی همچنین از تجهیز و استقرار بالگردهای آمبولانس هوایی در نقاطی از کشور که به آن نیاز مبرم دارند خبر داد و افزود: تا پایان امسال تعداد این پایگاه ها از 18 به 20 پایگاه می رسد و برای امداد نوروزی پایگاه های آمبولانس هوایی در 20 نقطه آمادگی صددرصدی برای ارائه خدمت دارند ضمن اینکه 180 آمبولانس جدید نیز تا اوایل فروردین به ناوگان اورژانس افزوده می شود.

    رئیس مرکز مدیریت بحران و فوریت های پزشکی کشور از ارائه خدمت اورژانس تهران برای ناشنوایان نیز خبر داد و گفت: 40 سال است که اورژانس با شماره 115 به صورت صوتی خدمت ارائه می دهد برای نخستین بار امسال در تهران به صورت اولیه پاسخگوی ناشنوایان تهرانی از طریق پیامک خواهیم بود.

    ناشنوایان کشور با مراجعه به انجمن ناشنوایان شماره تلفن خود را برای دریافت خدمات اورژانس اعلام کنند
    وی با اشاره به اینکه همچنین در تبریز نیز از یک اپلیکیشن به صورت طرح اولیه برای خدمت به ناشنوایان استفاده خواهیم کرد افزود: ناشنوایان کشور با مراجعه به انجمن ناشنوایان شماره تلفن خود را برای دریافت خدمات اورژانس اعلام کنند.

    رئیس مرکز مدیریت بحران و فوریت های پزشکی ادامه داد: ما همچنین نقشه راه مدیریت بحران را آماده کرده ایم و امیدواریم در سال آینده در بخش های مختلف بحران خیز کشور دانشگاه های علوم پزشکی پاسخگوی مناسبی به صورت علمی و عملیاتی باشند.

    دکتر صابری نیا گفت: در زمینه پدافند غیرعامل نیز پروتکل های اجرایی را در بحث شیمیایی، هسته‌ای و بیولوژیک در دست تکمیل داریم تا سال آینده وزارت بهداشت در حیطه مدیریت بحران نمره قبولی کامل را به دست آورد.

    رئیس مرکز مدیریت بحران و فوریت های پزشکی همچنین با اشاره به آماده باش نیروها برای چهارشنبه آخر سال نیز اظهار داشت: اولین اقدام ما توزیع تیزرهای آموزشی است که از سوی اداره کل آموزش بهداشت و درمان وزارت بهداشت برای اطلاع‌رسانی در تمام شهرهای کشور آماده شده است.

    آمارها نشان می‌دهد که استفاده از نارنجک آتش‌افزا باعث آسیب‌های بسیاری می‌شود
    وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که استفاده از نارنجک آتش‌افزا باعث آسیب‌های بسیاری می‌شود و براساس آمارها بیشترین آسیب‌ها در ناحیه دست و صورت بوده که ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هزینه‌های درمانی بسیاری را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند و حتی ممکن است هیچ‌گاه به حالت طبیعی بازنگردد.

    صابری نیا گفت: اورژانس 115 در نامه‌ای به تمام کشور اعلام کرده است که آمبولانس‌ها در مناطق پرجمعیت و مناطقی که احتمال خطر وجود دارد، مستقر شوند و تمام بیمارستان‌ها جهت درمان سوختگی در سطوح مختلف و انتقال بیماران به بیمارستان‌های سوختگی آماده باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو