فونیکسریمکسبهتام

قاضی زاده هاشمی:

کاهش زمان رسیدن اورژانس به محل حوادث رانندگی به ۱۴ دقیقه

عصر خودرو- وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر زمان رسیدن آمبولانس بر سر صحنه حوادث رانندگی ۴۵ دقیقه است که باید به ۱۴ دقیقه کاهش پیدا کند.

کاهش زمان رسیدن اورژانس به محل حوادث رانندگی به ۱۴ دقیقه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که  50 درصد حوادث رانندگی به علت دیر رسیدن آمبولانس‌ها اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: در حال حاضر زمان رسیدن آمبولانس در سر صحنه حوادث رانندگی 45 دقیقه است که باید به 14 دقیقه کاهش پیدا کند.

    وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی هرچه قوانین رانندگی را گوشزد کند فایده‌ای ندارد زیرا عزم جدی برای رعایت قانون در مردم وجود ندارد و معتقد هستم در این مسیر هر کسی که بهتر می‌تواند این معضل مهم اجتماعی و فرهنگی را رفع کند باید وارد کار شود.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: به دلیل این‌که کسی در دولت، مجلس و مردم نمی‌خواهد خودش را در رفع معضل‌های اجتماعی بد نشان دهد وارد کار نمی‌شود.

    قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: همه ما می‌دانیم که توسعه صنعت ریلی در شهر‌های بزرگ می‌تواند به کاهش حوادث رانندگی کمک کند که باید در این جهت گام برداریم همچنین موتورسیکلت‌ها آمار زیادی از مرگ و میر حوادث را به خود اختصاص داده‌اند.

    وی با بیان این‌که افزایش جرایم رانندگی می‌تواند کمک زیادی در کاهش تخلفات رانندگی باشد، گفت: نمی‌دانم چرا کسانی که باید در این مسیر کمک کنند وارد کار نمی‌شوند و با افزایش جرایم رانندگی مخالفت می‌کنند به عنوان مثال 90 درصد بیماری سرطان در کشور به دلیل استعمال سیگار است و بارها به دولت پیشنهاد شده است که عوارض سیگار را در خرده فروشی‌ها افزایش دهد که از این مسیر یازده میلیارد تومان به حساب دولت واریز می‌شود اما دولت به تنهایی نمی‌تواند در این رابطه تصمیم بگیرد زیرا از سوی افراد مختلف صحبت‌هایی از جمله کاهش اشتغال، افزایش مالیات و افزایش تورم مطرح می‌شود.

    وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی افزود: در حوادث رانندگی نیز افزایش جریمه‌ها می‌تواند باعث کاهش مرگ و میر باشد سال گذشته 17 هزار حوادث رانندگی اتفاق افتاده اما در طی این حوادث 10 برابر به معلولان کشور افزوده شده است و چندین هزار میلیارد تومان بودجه اضافه به کشور تحمیل شده  اما از آن مهم‌تر آسیب‌های اجتماعی وارد شده به خانواده‌های حادثه دیده است به عنوان مثال در حال حاضر افراد زیادی به دلیل حوادث رانندگی در زندان به سر می‌برند.

    قاضی زاده هاشمی گفت: آمارها از کاهش 500 نفری مرگ و میر طی سال جاری خبر می‌دهد که این موضوع بسیار خوب است اما واقعیت این‌که می‌توانیم بهتر از آن عمل کنیم.

    وی افزود: در حال حاضر 500هزار میلیارد تومان برای آمبولانس‌های کشور اختصاص پیدا کرده است و در جهت کاهش حوادث رانندگی امداد هوایی می‌تواند بسیار موثر باشد.

    قاضی زاده هاشمی ادامه داد: به عنوان مثال در منطقه خور و بیابانک در استان اصفهان فاصله شهرها از یکدیگر تقریبا 300 کیلومتر است و اگر حادثه‌ای در این جاده‌ها اتفاق بیفتد تا رساندن آسیب دیدگان به اولین مرکز درمانی زمان زیادی طول می‌کشد به همین منظور در نظر داریم آمبولانس‌های هوایی این مناطق را پوشش دهند اما با مشکلاتی از جمله تامین سوخت و آشیانه بالگرد‌ها روبرو هستیم.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در کاهش حوادث رانندگی دستگاه‌هایی از جمله هلال احمر، آتش نشانی،پلیس و بهداشت ودرمان باید با هم هماهنگ و زیر نظر یک مجموعه واحد همکاری کنند.

    قاضی زاده هاشمی گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم که پلیس راهنمایی و رانندگی خودروهایی که دارای بیشترین حوادث رانندگی هستند را پلاک گذاری نکند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط