فونیکسریمکسبهتام

حسن وفایی ،مدیرعامل شرکت نفت پارس:

همکاری" نفت پارس" با شرکت "شل" بزودی آغاز می شود

عصر خودرو- حسن وفایی ،مدیرعامل شرکت نفت پارس: تعدد رقبا را به اهرمی برای افزایش حضورمان در بازارهای جهانی تبدیل می‌کنیم.

همکاری" نفت پارس" با شرکت "شل" بزودی آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از روزنامه آسیا، صبح یکی از آخرین روزهای دل‌انگیز اسفند 94 مهندس حسن وفایی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت نفت پارس پذیرای خبرنگار و عکاس مادر دفتر مرکزی این شرکت بود.

    وی با وجود مشغله فراوان با روی گشاده، فعالیت‌های شرکت را تشریح کرد و گفت که شرکت نفت پارس که از سال 1337 فعالیت خود را به عنوان نخستین پالایشگاه تولیدکننده روانکاو و گریس در ایران آغاز کرده است اکنون به یکی از خوشنام ترین و قدیمی‌ترین برندها در بازار داخلی و خارجی تبدیل شده است.
    شرکت نفت پارس هم اکنون با کسب عنوان قهرمان صنعت و اقتصاد کشور به عنوان یک شرکت معتبر و صاحب پالایشگاه در ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود.
    گفت‌و‌گوی ذیل ما حصل مصاحبه یک ساعته با حسن وفایی است که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس مدیریت اجرایی بوده به طوری که وی 32 سال فعالیت را در سوابق اجرایی خود دارد که 15 سال از آن در حوزه صنعت و پتروشیمی و نفت بوده است و از یکسال گذشته سکان مدیرعاملی شرکت نفت پارس را در دست گرفته است.

    آقای مهندس به عنوان نخستین سوال در خصوص عملکرد شرکت در سال گذشته بفرمایید.
    شرکت نفت پارس با سابقه 57 ساله به عنوان یکی از معتبر ترین شرکت‌هایی است که در حوزه نفت و گاز شناخته شده و به فعالیت می‌پردازد. ما امسال با وجودی که قیمت نفت به پایین‌ترین میزان خود طی سال‌های اخیر رسید، سال موفقی را پشت سر گذاشته و توانستیم برنامه‌ها و سیاست‌های شرکت را به عنوان یک شرکت بورسی هم از لحاظ مقداری و هم از نظر ریالی محقق کنیم به طوری که این شرکت در سالی که گذشت برنامه‌هایی برای احیای برند در راستای افزایش سهم بازار ارائه کرد که این امر از طریق افزایش ظرفیت در پالایشگاه و نیز انجام تغییراتی در کیفیت محصولات ارائه شده نمود پیدا کرد.

    چه برنامه‌هایی برای دوران پساتحریم در نظر گرفته‌اید،‌ حال که فضای مناسبی برای تعامل با شرکت‌های خارجی بیش از پیش فراهم شده است.
    از آنجا که موضوع اقتصاد مقاومتی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تلاش کردیم تا در این دوران، شرکت را با اجرای طرح‌های توسعه‌ای به موفقیت برسانیم به طوری که با باز شدن فضای اقتصادی در کشور درصدد هستیم از تمام پتانسیل و ظرفیت در راستای افزایش میزان صادرات استفاده کنیم.
    در همین زمینه یکی از اولویت‌های اصلی شرکت، ارتباط با شرکت معروف شل برای همکاری مجدد است به طوری که به احتمال فراوان و پس از طی مراحل قانونی، فعالیت شرکت نفت پارس با شرکت شل در آینده‌ای نزدیک برقرار خواهد شد.

    شل در گذشته نیز با شرکت نفت پارس همکاری داشته است؟
    بله. شرکت شل تا 3 سال گذشته یکی از سهامداران شرکت بود به طوری که 25 درصد از سهام شرکت به شل تعلق داشت که با قطع همکاری‌ها، امید می‌رود مجدد این روند همکاری با توجه به توافق طرفین از سر گرفته شود.

    این شرکت چه اقدامات فرهنگی را در خصوص دغدغه‌هایی که در مورد مسائل محیط زیست و انرژی پاک وجود دارد، با توجه به منویات مقام معظم رهبری انجام داده است؟
    شرکت نفت پارس اقدامات فرهنگی مطلوبی در زمینه حفظ محیط زیست و نیز افزایش سطح آگاهی مردم انجام داده است به طوری که سعی کردیم از طریق ساخت انیمیشن و نیز فیلم‌های کوتاه که اثرگذاری مطلوبی در مخاطب ایجاد می‌کند در زمینه ایفای تعهدات اجتماعی خود نیز گام‌های موثری برداشته باشیم.
    همچنین فضای سبزی که در محیط پالایشگاه در نظر گرفته‌ایم بیش از فضای سبز استانداردی است که باید وجود داشته باشد ضمن آن که با بکارگیری کنترل‌های آنلاین مصمم به حفظ پاک بودن محیط زیست هستیم.
    این شرکت به عنوان برگزیده جایزه صنعت سبز کشور انتخاب شده است و از سوی دیگر سعی کردیم تا از روش غیر مستقیم نسبت به ایفای تعهدات اجتماعی خود اقدامات مفید انجام دهیم که با توجه به استقبال خوب مردم در این زمینه از نظر بحث‌های فرهنگی و نیز در راستای تحقق احیای برند نفت پارس، موفق و تاثیر گذار عمل شده است.

    با توجه به نزدیکی به ایام تعطیلات نوروز و نیز از آنجا که انیمیشن‌های دیرین دیرین توانست تاثیرگذاری مطلوبی ایجاد نماید، بازخورد این اقدام را چطور ارزیابی کرده و چه برنامه‌ای برای تداوم آن دارید؟
    اقدامات شرکت در خصوص محیط زیست و نیز انرژی پاک توانسته است که تاثیر مطلوبی بر مخاطبان بر جای گذارد به طوری که ما همواره با ارائه فرم‌های نظرسنجی، میزان رضایت مردم را رصد کرده و درصدد هستیم تا در برنامه‌های آینده و به ویژه تعطیلات نوروز این گونه اقدامات تداوم داشته باشد.

    آیا کاهش قیمت جهانی نفت،‌ تاثیری منفی در فروش محصولات شما در سطح بین‌المللی ایجاد نخواهد کرد؟ و اگر اینطور است چه سیاست‌هایی را برای پوشش آن در دستور کار قرار داده‌اید؟
    به طور حتم کاهش جهانی قیمت نفت می‌تواند تا حدودی اهداف شرکت را تحت‌الشعاع قرار دهد اما ما سعی کردیم با افزایش میزان فروش و نیز افزایش روند صادرات، کاری کنیم که این کاهش قیمت تاثیری بر فعالیت‌های شرکت نداشته باشد به گونه‌ای که با اقدامات انجام گرفته، میزان صادرات شرکت نفت پارس در سال جاری از رشد 40 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار شد. به عبارت دیگر مصمم هستیم تا با ترفندهایی موانع را از سر راه برداشته و راه‌های جدیدی را برای رویارویی با رقبای جدید ایجاد نماییم.

    آیا ورود رقبای جدید به بازار جهانی نفت را مثبت ارزیابی می‌کنید؟
    یقیناً ما با استفاده از تمام ظرفیت و پتانسیل و توان مهندسی شرکت در راستای احیا و معرفی شرکت در بازارهای جهانی بهره خواهیم گرفت و از بازار رقابتی به عنوان ابزاری برای توسعه خود در بازار جهانی استفاده خواهیم کرد. این در حالی است که شرکت‌های بزرگی درخواست همکاری با نفت پارس را ارائه کرده‌اند که ما سعی بر این داریم تا با تمام برندهای معروف، زمینه‌های همکاری جدیدی در راستای حضور بیش‌تر در بازارهای جهانی ایجاد نماییم.

    هم اکنون ظرفیت تولید شرکت به چه میزان و چه محصولاتی است و صادرات به کدام کشورها انجام می‌گیرد؟
    ما ظرفیت تولید 150 میلیون لیتر انواع روغن موتوری، دیزلی، صنعتی و دریایی، 8 هزار تن انواع گریس، 4 میلیون لیتر ضد یخ و حدود 40 میلیون لیتر اکستراکت را داریم. محصولات شرکت نفت پارس در حال حاضر به کشورهای امارات، هند، اندونزی و چین صادر می‌شود.

    سرمایه شرکت دستخوش چه تغییراتی خواهد شد؟
    سرمایه شرکت از 75 میلیارد تومان به یکصد میلیارد تومان در سال جاری رسیده و در سال آینده نیز این رقم به 150 میلیارد تومان افزایش خواهد رسید.

    چه سهمی از بازار داخلی در اختیار شرکت نفت پارس قرار دارد؟
    هم اکنون حدود 15 درصد از بازار داخلی در اختیار شرکت نفت پارس است.

    و به عنوان آخرین سوال،‌آیا برنامه‌ای برای افزایش سهم بازار داخلی در دست اقدام دارید؟
    بله. سیاست شرکت در این است تا طی یک برنامه 5 ساله که از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود، سالی یک درصد به سهم بازار داخلی شرکت نفت پارس افزوده شود به طوری که تا پایان سال 1400 سهم شرکت از بازار داخلی به 20 درصد خواهد رسید ضمن آن که در صدد هستیم تا میزان تولید و فروش روغن‌های "های تک" خود را در بازار افزایش دهیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو