فونیکسریمکسبهتام

لامبورگینی به روایت تصویر

عصر خودرو- اگر از علاقمندان صنعت خودرو باشید قطعا با لامبورگینی و محصولات بی نظیرش آشنایی دارید.

لامبورگینی به روایت تصویر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰
  • لامبورگینی به روایت تصویر
  • لامبورگینی به روایت تصویر
  • لامبورگینی به روایت تصویر
  • لامبورگینی به روایت تصویر
  • لامبورگینی به روایت تصویر
  • لامبورگینی به روایت تصویر
  • لامبورگینی به روایت تصویر
  • لامبورگینی به روایت تصویر

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صبحانه آنلاین، لامبورگینی از قدرتمندترین برندهای دنیای تکنولوژی و صنعت خودروسازی است.

برای تصور موقعیت لامبورگینی کافی است که بدانید این کمپانی خودروسازی از یک کرسی دائمی در شورای امنیت سازمان ملل برخوردار است! در طول 50 سال گذشته، لامبورگینی توانسته اقتدار خود را به عنوان یکی از برند های محبوب و مورد احترام در صنعت خودرو به اثبات برساند. لامبورگینی نیز مانند رقیب بزرگش، فراری، از Sant'Agata و از هیچ، کار خود را آغاز کرد و در طول این مدت توانسته از فراز و نشیب های بزرگ مالی جان سالم به در برد.

لامبورگینی در طی زمان فعالیتش خودروهای نمادین و بی نظیری را تولید کرده است که یاد آنها هرگز از خاطره ها نخواهد رفت.

در ادامه با تک شات همراه باشید تا دریابید لامبورگینی چگونه لامبورگینی شد!

بسیاری از مردم با شنیدن نام لامبورگینی چنین صحنه ای را تصور می کنند، ولی اوضاع همیشه بدین نحو نبوده است.

پس از جنگ جهانی دوم، فروچیو لامبورگینی، با ساخت تجهیزات کشاورزی برای نوسازی اروپا به موفقیت قابل توجهی دست یافت. در نتیجه، ثروت زیادی کسب کرد و توانست تعدادی اتومبیل اسپرت تولید کند که از بهترین های اروپا بودند.

خب، لامبورگینی چطور توانست از یک کمپانی سازنده تراکتور به کمپانی افسانه ای ساخت ابرخودرو ها تبدیل شود؟ روایات مختلفی وجود دارد.

یک روایت از این حکایت می کند که فروچیو لامبورگینی که یک اتومبیل اسپرت فراری را می رانده ، پس از اینکه به دفعات مجبور به تعمیر آن شده به کمپانی فراری شکایت می کند ولی انزو فراری توجهی به شکایت وی نمی کند. در نتیجه فروچیو تصمیم می گیرد خود شخصا اتومبیل مورد علاقه اش را بسازد.

روایت دیگر می گوید که لامبورگینی متوجه سود خالص موجود در صنعت اتومبیل های اسپرت می شود و به همین دلیل وارد این صنعت می شود. به نظر می رسد هر دو این روایات تا حدودی قابل قبول باشند.

فروچیو که از طرفداران گاوبازی بود و خود نیز متولد ماه اردیبهشت با علامت "گاو" بود، تصویر یک گاو خشمگین را به عنوان لوگوی کمپانی برگزید. از آن زمان لامبورگینی برای تمامی خودروهای تولیدی خود نامی از گاو های مشهور ورزش گاوبازی یا جنبه ای مرتبط با دنیای گاوبازی را انتخاب کرده است.

اتومبیل های اسپرت لامبورگینی در سال 1963 و با نمایش 350GT رونمایی شدند و بعدها...


تعداد زیادی نمونه کروکی (با سقف جمع شونده) 350GT به این سری اضافه شدند.


فروچیو لامبورگینی همیشه در فکر شکار استعدادها بود.

برای ساخت بدنه زیبا و هنرمندانه 350 ، لامبورگینی تعدادی از طراحان کمپانی میلانی Carrozzeria Touring را به استخدام خود درآورد.

Touring در پرونده خود سابقه طراحی استون مارتین افسانه ای DB5 را داشت.


این کمپانی همچنین طراحی نخستین خودروی موفق فراری ، 166، را به عهده داشت.

لامبورگینی باید موتوری خاص اتومبیل های خود طراحی می کرد و می ساخت. برای ساخت این موتور، لامبورگینی جیوتو بیزارینی، مدیر بخش توسعه فراری را به استخدام خود درآورد.


بیزارینی زمانی که در فراری کار می کرد ناظر توسعه و ساخت خودروی معروف این کمپانی ، 250GTO ، بود.

بیزارینی موتور 3.5 لیتری ، 12 سوپاپی را طراحی کرد که بسیار قدرتمند بود و دستمایه ای قوی به مهندسان این شرکت داد تا بتوانند بر اساس آن کار توسعه و بهینه سازی موتورها را انجام دهند.

در طول سال ها، موتور بیزارینی بزرگتر، قدرتمندتر و پیشرفته تر شد.

در واقع، لامبورگینی نمونه های متعددی از موتور بیزارینی را در خودروهای مورسیه لاگو (مورچه لاگو) خود به کار برد که تولید آن در نهایت در سال 2010 متوقف شد.

پس از سری شیک و در عین حال معمولی GT ، لامبورگینی میورا را معرفی کرد.

میورا که غالبا به عنوان نخستین ابرخودرو شناخته می شود، نام خود را از گاوهای مسابقه ای مرکز پرورش گاو میوری در سویل اسپانیا گرفته است.

میورا برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی 1966 ژنو به نمایش درآمد و چشم ها را به خود خیره کرد. این خودرو سبکی از طراحی را به نمایش گذاشت که تا آن زمان بی سابقه بود.

طراحی ظاهری این خودرو توسط مارچلو گاندینی از کمپانی طراحی برتونه انجام شده بود. این خودرو نخستین خودرو از چندین خودرویی بود که گاندینی برای لامبورگینی طراحی کرد.

میورا هم مانند خودروهای GT لامبورگینی از موتور 12 سوپاپ بیزارینی برخوردار بود که در قسمت میانی خودرو و پشت راننده قرار داده شده بود. موتور خودروها به طور معمول در جلوی اتومبیل قرار می گرفتند.

حتی با محبوبیت میورا، لامبورگینی قادر نبود منابع مالی لازم برای ادامه کار کمپانی را به دست آورد. در سال 1972 ، لامبورگینی مجبور شد کمپانی را به یک گروه سوییسی بفروشد.

پس از انکه فرچیو با لامبورگینی خداحافظی کرد، این کمپانی چندین بار خرید و فروش شد تا در نهایت در سال 1987 کرایسلر آن را خریداری کرد.

در طول این زمان لامبورگینی چندین مدل محبوب مانند اسپادا

در سال 1974 لامبورگینی Countach را روانه بازار کرد که درب های آن به سمت بالا باز می شدند .

برای ساخت این خودرو، لامبورگینی به سراغ طرح هایی که موفقیت میورا را رقم زده بود رفت.

موتور این مدل نسخه ای بزرگتر و قوی تر از طراحی 12 سوپاپه بیزارینی بود و ..

و طراحی بدنه آن بار دیگر به گاندینی سپرده شد.

برای حدود 15 سال آینده ، کنتاش به لامبورگینی امکان داد رقابت تنگاتنگی با فراری داشته باشد. اما کنتاش توانست دل نوجوانان را برباید و پوسترهای آن دیوار اتاق نوجوانان را در سراسر دنیا پوشاند. در واقع با گذشت 40 سال این مدل هنوز هم محبوبترین مدل لامبورگینی است.

اواخر دهه 1980 میلادی، کنتاش به میانسالی رسیده بود و ....

با معرفی مدل F40 فراری با سرعت 323 کیلومتر در ساعت و ....

مدل 959 پورشه ، شکی برای لامبورگینی باقی نماند که این برند نیازمند معرفی یک پرچمدار جدید است.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط