فونیکسریمکسبهتام

دفاع مدیران فولکس واگن در برابر اتهامات آلایندگی

عصر خودرو- فولکس واگن با دفاع در برابر اتهام فریب دادن سرمایه گذاران در ماجرای رسوایی آلایندگی دیزلی این شرکت، اعلام کرد زمانی که برای اولین بار به این بحران برخورد تصور نمی‌کرد هزینه بالایی داشته باشد.

دفاع مدیران فولکس واگن در برابر اتهامات آلایندگی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق فولکس واگن و هربرت دیس، مدیر بخش خودروهای سواری این شرکت درباره مسائل مربوط به بحران آلایندگی دیزلی خودروهای آمریکایی چند ماه پیش از این که این شرکت به نصب نرم‌افزار دستکاری در تست‌های آلایندگی میلیون‌ها خودرو اقرار کند، مطلع شده بودند.

    فولکس واگن بدون اشاره به جزییات این نشست، تنها اعلام کرد نشست مذکور مربوط به موضوع دیزل و در راستای تحقیقات داخلی درباره این موضوع بود. افشاگری اخیر تشخیص اینکه آیا مدیران ارشد این شرکت اطلاع زیادی درباره این موضوع داشتند و آیا باید زودتر از این اطلاعات‌شان را فاش می‌کردند را دشوار می‌کند.

    جدیدترین افشاگری در شرایطی منتشر شد که فولکس واگن دفاعیه‌ ای در یک دادگاه آلمانی تنظیم کرده و در آن ادعاهای مطرح شده مبنی بر این که بازارهای مالی را به موقع درباره هزینه‌های حقوقی مربوط به تقلب آلایندگی مطلع نکرده، رد کرده است.

    فولکس واگن اعلام کرد در واکنش به انتشار اسناد داخلی که به مطبوعات آلمان درز کرده‌اند و نشان می‌دهند مدیرعامل سابق این شرکت از 23 ماه مه سال 2014 درباره نرم‌افزار دستکاری موتورهای دیزلی اطلاع داشته احساس کرده است باید این دفاعیه و جزییات رویدادهای رخ داده را منتشر کند.

    این مسئله مهم بوده و پاسخ آن ممکن است نه تنها برای کسانی که در این تقلب دست داشته‌اند و همچنین مدیرعامل سابق فولکس واگن و دیس بلکه برای هانس دیتر پوچ رییس هیات مدیره این شرکت که در آن زمان مدیر مالی بود تبعاتی به همراه داشته باشد.

    یکی از موضوعات مطرح این است که آیا مدیریت فولکس واگن زمان زیادی منتظر مانده است تا بازارهای مالی را نسبت به هزینه‌های حقوقی این رسوایی که باعث سقوط چشمگیر ارزش بازار و قیمت سهام این شرکت شده است، مطلع کند.

    بعضی از سرمایه‌گذاران شکایت کرده‌اند که مدیریت فولکس واگن از انتشار اطلاعات به بازارهای مالی درباره کلاهبرداری دیزلی، خودداری کرده و به دنبال دریافت خسارت هستند. از سوی دیگر دیده‌بان بازارهای مالی آلمان سرگرم انجام تحقیقاتی درباره احتمال کوتاهی فولکس واگن برای مطلع کردن بازارها در زمان مناسب بوده است.

    این خودروساز در دفاع از خود توضیح داده است تکنسین‌ها به بخش حقوقی و وکلای این شرکت گفته‌ بودند که تغییرات صورت گرفته در نرم‌افزار کنترل موتور خلاف قوانین آمریکا است. در این مرحله مدیریت فولکس واگن تصور می‌کرد که این موضوع به شمار کوچکی از خودروها در آمریکا محدود است وکلای فولکس واگن معتقد بودند این مساله همانند موارد گذشته با افشای جزییات دستکاری نرم افزاری و موافقت با انجام شماری تدابیر، اصلاح خودروها و پرداخت جریمه که حدود 91 دلار به ازای هر خودرو است حل خواهد شد.

    فولکس واگن اعلام کرده است این شرکت از عمق این رسوایی مطلع نبود تا این که سازمان محیط زیست آمریکا در اطلاعیه‌ای که در 18 سپتامبر گذشته منتشر کرد از نقض مقررات این کشور توسط این خودروساز آلمانی پرده برداشت و از جریمه 37 هزار دلاری به ازای هر خودروی آلاینده صحبت کرد.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال این خودروساز اعلام کرد: ارزیابی ریسک‌های واقعی چند روز طول کشید و این شرکت در این رابطه در 22 سپتامبر بیانیه‌ای برای بازارهای مالی صادر کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو