فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اعلام کرد:

مردودی خودروهای «نو» از تست آلایندگی معاینه فنی

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اعلام کرد که از۱۱۰ هزار خودروی مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی که کمتر از ۴ سال از تولید آنها گذشته است تنها ۳۸ درصد توانسته‌اند از تست آلایندگی با موفقیت عبور کنند.

مردودی خودروهای «نو» از تست آلایندگی معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، نواب حسینی منش با بیان اینکه در پی اجرای طرح ترافیک جدید بسیاری از خودروهایی که مشمول معاینه فنی نبودند به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، گفت: رانندگان این خودروها برای آنکه بتوانند از تخفیف 20 درصدی معاینه فنی برتر طرح ترافیک جدید استفاده کنند برای دریافت معاینه فنی برتر به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.

    وی با بیان اینکه 110 هزار خودرو که سن تولیدشان کمتر از چهار سال بود و بر اساس قانون مشمول معاینه فنی نمی شدند برای دریافت معاینه فنی برتر به این مراکز مراجعه کردند. افزود: از 110 هزار خودروی مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی تنها 42 هزار خودرو یعنی 38 درصد آنها موفق شدند که تست‌های معاینه فنی را پاس کنند.

    حسینی منش با بیان اینکه 62 درصد خودروهای مراجعه کننده که سن تولید آنها کمتر از 4 سال بود نتوانستند استانداردهای آلایندگی زمان تولید را پاس کنند گفت: کاتالیست که حداقل باید سه سال گارانتی داشته باشد استاندارد ملی ندارد و تولیدکنندگان نیز هر چه دلشان می‌خواهد به عنوان کاتالیست بر روی خودرو نصب می کنند

    وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست در مورد وضعیت نامطلوب کاتالیست ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه نوشته و مدارک خود را ارسال کرده است، گفت: متاسفانه جواب سربالا شنیده شده است و خودروسازان نسبت به رفع این عیب اقدامی انجام نداده‌اند.

    حسینی منش با بیان اینکه شهروندان باید هشیار باشند، گفت: حالا که خودروساز توجهی به آلایندگی قطعات تولیدی خود ندارد بهتر است که شهروندان تا زمانی که گارانتی کاتالیست آنها به پایان نرسیده است به صورت داوطلبانه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند تا اگر در تست های معاینه فنی مشخص شد که کاتالیست دارای عیوبی است تا زمانی که گارانتی آن به پایان نرسیده است خودروساز براساس قانون نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه اقدام کند؛ در غیر این صورت شهروندان می بایست 700 تا 800 هزار تومان بابت خرید کاتالیست از جیبشان هزینه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو